Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Har Apple lämnat ut min e-postadress?

gorancarlsen

Recommended Posts

gorancarlsen

Jag är helt säker på att jag inte registerat mig hos Tap Tap Revenge vid nedladdning av den iphone-Appsen. Ändå har jag fått ett nyhetsbrev från dem eller någon som utger sig för att vara dem. Är det möjligt att Apple har lämnat ut min e-postadress till de programleverantörer som har program på AppStore? Då kommer jag aldrig mer att ta hem ett program därifrån.

Om så vore fallet borde det fått någon uppmärksamhet, efter en sökning på google har jag inte hittat någon påpekat detta. Vore faktiskt näst intill skandal om de gör det men jag har ärligt talat inte läst alla villkor som finns när man registrerar sig.

Jag har dragit ned deras mjukvara men ännu inte sett till någon reklam. Å andra sidan kan den mycket väl ha fastnat i mitt spamfilter så ...

Jag har haft TapTap i några veckor nu och inte fått något mail iaf.

gorancarlsen

Jag kan iofs ha fått ett spam från några som utger sig för att vara Tapolous.

Sannolikt så får alla försäljare på app-store kopior på kvitton från nedladdningar. Då även nedladdning av gratisprogram ger ett kvitto så dyker även de upp. Det hela är nödvändigt för att Apple skall kunna redovisa sina avgifter gentemot säljare, och då får även säljaren information om vilket Apple-id som laddat hem deras program. Tror inte att en lurendrejare skulle utge sig för att vara tapulous, det är mer troligt att de skulle låtsas vara Apple.

/Jan

Howdy friends,

It’s been three weeks since we launched our first iPhone apps — Tap Tap Revenge and Twinkle — and in the madness we forgot to introduce ourselves. We are Tapulous, a crew of nearly a dozen iPhone lovers based in Palo Alto, California.

Thanks for installing one of our apps and setting up your Tapulous profile. We’re delighted to announce that more than a million people have installed our apps, and that we’re hard at work on a number of new releases. The long-awaited Friend Book will be arriving soon (why exchange cards when you can shake phones?), along with Collage (the fun way to explore photos from your friends and the world) and updated versions of Tap Tap Revenge and Twinkle. If you’ve only tried one of our apps, go download the other from the App Store today. They’re both free.

As a special thanks, we set up a promo in partnership with Lala to give away a TON of free music (sorry only available to US users only). As a Tapulous member, you will get 100 free web songs on Lala to collect your favorite music and listen online as much as you want. As a bonus, Lala is giving away an additional 500 music albums. To find out if you won, simply go to http://www.lala.com/ttr and sign up using this email address.

As always, please let us know if you have suggestions for how we can make our apps even better — the best place for that is http://getsatisfaction/tapulous.

Keep on playing, keep on posting, keep on tapping!

Tapulous-Logo-small.png

Bart Decrem

CEO, Tapulous

ps. if you haven't already, don't forget to try out Twinkle, the fastest growing and most active iPhone social network to discover and communicate with people near you.

Fick detta mail för några dagar sen! Verkar som om Apple givit ut mailadresserna!

Kolla dina inställning i App Store. Finns säkert något kryss någonstans där DU tillåter Apple att ge e-postadressen till utvecklarna. Tag bort krysset och spara inställningarna.

Annars är det så när du registrerar dig på highscore listan så sparas det i databasen :P.

gorancarlsen
Annars är det så när du registrerar dig på highscore listan så sparas det i databasen :P.

Jag hade fel

Jag gör en pudel och en del andra djur. Det är helt riktigt att jag har registrerat mig på highscorelistan. hade glömt det totalt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...