Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har telia abonemang, fungerar då en låst iPhone till de?


CJWF

Rekommendera Poster

Som tråden heter, jag är bunden till ett telia abonemang och undrar om man kan köpa iPhonen av telia och använda de abonemanget. på telias iPhonesida stod detta:

Om du har mer än 3 månaders bindningstid kan du köpa en iPhone 3G till följande pris (med bibehållen bindningstid):

iPhone 3G 8 GB: 4695 kr

iPhone 3G 16 GB: 5495 kr

stämmer de eller måste man fortfarande låsa upp den med pwnage tool och bryta garantin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper du en sådan på ditt abonnemang som du har nu så kan du självklart använda det så länge det är telia. De är fortfarande låsta till just telia dock !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varsågod och välkommen till forumet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ErnestoGuevara
Som tråden heter, jag är bunden till ett telia abonemang och undrar om man kan köpa iPhonen av telia och använda de abonemanget. på telias iPhonesida stod detta:

Om du har mer än 3 månaders bindningstid kan du köpa en iPhone 3G till följande pris (med bibehållen bindningstid):

iPhone 3G 8 GB: 4695 kr

iPhone 3G 16 GB: 5495 kr

stämmer de eller måste man fortfarande låsa upp den med pwnage tool och bryta garantin?

 

 

Har Du ett avtalsabonnemang som är bundet så kan Du göra det. Det är precis vad jag gjorde

då ringer du oftast även billigare och har inga "avbetalningskostnad" på din IPhone3G, En annan

poäng är att du slipper taket för datatrafik. (Mycket är beroende på hur avtalet är skrivet och

det finns flera förbehåll). Oftast känner De flesta teliabutiker inte till detta så i ca. 60% av fallen

får Du svar att Du inte kan köpa på dessa villkor, även om Du kan så läs avtalsreglerna för bägge

parter nogrannt så att du har torrt på fötterna. Observera att Du bara kan köpa en telefon för

varje abonnemang i avtalet. Du måste också legitimera dig.

 

Hoppas detta var till hjälp. :sorry:

 

Che

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du tecknar ett abonnemang och köper iphonen kan du välja bland alla telias abonnemang med samma dataplaner så man "tjänar" inte ett dugg på att ha abonnemang sen tidigare mer än att man slipper bindningstiden på 18 eller 24 månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ErnestoGuevara
När du tecknar ett abonnemang och köper iphonen kan du välja bland alla telias abonnemang med samma dataplaner så man "tjänar" inte ett dugg på att ha abonnemang sen tidigare mer än att man slipper bindningstiden på 18 eller 24 månader.

 

 

Du har rätt, det gäller för de flesta företagsabbonemang, men det är stor skillnad om Du är vad

Telia kallar för avtalskund. Då kan Du faktiskt tjäna rejält på det. Så kolla om Ditt företag är en

avtalskund hos Telia. Då har Du bland annat tillgång till en annan Kundtjänst som heter avtals-

kundtjänsten. :crossfingers:

 

Men jag håller med för De flesta är detta säkert inte fallet och därför inte relevant. :deppig:

 

MVH

Che

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut är det skillnad om man är avtalskund, så är det hos alla företag i alla branscher. Dock så går ju inte den vägen som privatperson, men jag kanske bara missuppfattade dig. Sorry isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt, det gäller för de flesta företagsabbonemang, men det är stor skillnad om Du är vad

Telia kallar för avtalskund. Då kan Du faktiskt tjäna rejält på det. Så kolla om Ditt företag är en

avtalskund hos Telia. Då har Du bland annat tillgång till en annan Kundtjänst som heter avtals-

kundtjänsten. :crossfingers:

 

Men jag håller med för De flesta är detta säkert inte fallet och därför inte relevant. :deppig:

 

MVH

Che

 

De flesta här inne är inte företagskunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tråden heter, jag är bunden till ett telia abonemang och undrar om man kan köpa iPhonen av telia och använda de abonemanget. på telias iPhonesida stod detta:

Om du har mer än 3 månaders bindningstid kan du köpa en iPhone 3G till följande pris (med bibehållen bindningstid):

iPhone 3G 8 GB: 4695 kr

iPhone 3G 16 GB: 5495 kr

stämmer de eller måste man fortfarande låsa upp den med pwnage tool och bryta garantin?

 

 

Precis så köpte jag min 8gb!

Hade redan ett telia abonnemang med 1år kvar på bindningstiden.

Lade till frisurf för 199kr/mån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej tack då vet jag :)

då är det bara en sista tanke så får vi se vad som händer (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis så köpte jag min 8gb!

Hade redan ett telia abonnemang med 1år kvar på bindningstiden.

Lade till frisurf för 199kr/mån.

Går det bra med 3g? eller tappar den kontakten med 3g eller har väldigt dålig kontakt? Som du kanske har sett på forumet är det många som har klagat på 3g-kontakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det bra med 3g? eller tappar den kontakten med 3g eller har väldigt dålig kontakt? Som du kanske har sett på forumet är det många som har klagat på 3g-kontakten.

 

Har inte tappat kontakten men det har gått väldigt segt tidvis.

Tror på hypotesen att telia inte var beredda på att så många över en natt skulle surfa så mycket med iphonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...