Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Parlingo och ändra wallpaper.


Marooned

Rekommendera Poster

Uppdaterade till 2.0.1 och drog ner Customize som fungera skit som det gjorde förra gången. Summerboard hitta jag inte, winterboard drog jag ner. Tog bort Customize. Går inte att ändra bakgrund bara, vill ändra inne i själva telefonen inte bara där "ute" när man ska slida för att ta bort knapplåset.

 

Sen Parlingo, hur får man det att funka med sitt msn-konto? Skrev in mina kontouppgifter och trodde det var så enkelt, men icke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parlingo är väl kanske inte ett av de vettigaste IM-klienterna i världshistorien men i nuläget den enda ute i appstore. Man måste registrera ett särskillt parlingo-konto på deras hemsida som man sedan använder i klienten där man kan lägga in sin vanliga msn osv. vet inte varför de valt denna typ av registrering, känns konstig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo så mycket förstod jag. Reggade mig på deras sida, men sen då? Ska jag lägga till Parlingo som ett konto i Adium? Blir inte klok på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejnejnej, Parlingo och Adium har ingenting med varandra att göra. Jag har själv inte parlingo eftersom jag väntar på push notifications innan jag drar hem något IM-program, förhoppningsvis kommer det ut några fler då med. Mobilechat ska ju bl.a. vara på gång.

 

tips är att kolla deras sida samt läsa i deras forum, om ingen annan här kan svara :) hoppas det löser sig

http://www.palringo.com/iphone/

 

även denna är bra

http://forum.palringo.com/faq.php?faq=ipho...l#faq_iphone_13

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med winterboard är det bara att ladda hem vilket tema du vill från cydia.. sedan öppna winterboard och tryck på det temat du vill ha. Vill du ha egna bakgrunder från ditt fotoalbum eller kamera album så måste du göra ett eget tema i datorn och sedan använda en ssh klient och lägga in det som ett tema i telefonen.. sök så hittar du guider =)

 

 

EDIT: Stavfel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste lägga till ditt msn-konto i Palringo (tryck på "P" uppe på skärmen) ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste lägga till ditt msn-konto i Palringo (tryck på "P" uppe på skärmen) ..

 

Japp, lista ut det sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går alldeles utmärkt att kombinera Winter Board med Customize för att ändra endast enstaka delar av ett tema. Däremot är en nackdel att du måste ladda ned teman till Customize för att kunna välja endast bakgrudnsbilden från det temat. Går säkert att bara ladda ned bakgrundsbildspaket till Customize så man får välja bland det.

 

Tyvärr är det som du säger inte möjligt att välja en bild från ditt fotoalbum när du har WinterBoard installerat (och aktiveraT).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag vill göra ett eget tema då?

 

Har sökt på nätet efter tillex. iPhone theme builder osv. Inte hittat nåt seröst på det sättet. Sen om jag pillar lite i i ps och gör lite ikoner osv, hur ska jag få över dom till iPhonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Med winterboard är det ju en HTML-sida du ska skapa/modifiera. Så det kan bli svårt om du inte kan HTML.

 

Winterboards teman ligger i /Library/Themes/ på din iPhone.

 

 

Du har ett par olika komponenter i temat.

 

Ett HTML-dokument

 

Wallpaper.html är den sida som visas som bakgrund. Om du tittar på den förvalda ser du att den innehåller två bilder (img-taggar) som växlas mellan med hjälp av ett javascript. Vill du bara ha en bild om bakgrund (skaparen kunde tydligen inte bestämma sig för vilken han ville ha) kan du hiva allt vad javascript heter ur dokumentet.

 

 

Bilder (./Private)

 

I katalogen Private ligger de bilder som kan användas som bakgrund. Lägg din egen bild där och länka till den från HTML-dokumentet. Du ser att Saurik-temat innehåller en HTML-tag som definierar ./Private/ som sökvägsbas, så det räcker att du skriver ... src="Min_bild.png" ..., istället för hela sökvägen.

Måtten på bilder är 320x422 pixlar.

 

 

Info.plist

 

Definierar parametrar.

- Svart eller blå navigation bar. Ta bort de två raderna om du vill ha färgerna som vanligt. Växla mellan värdena 1 och 0 för att gå mellan svart och blått, vilket gör att _alla_ navigation bars får samma färg. Inte så snyggt.

- Hur ikoner i dockan ska se ut, inklusive labels. Sätt färgen till transparent för att ta bort label helt och hållet.

- Hur ikoner i övrigt ska se ut.

- Hur klockan ska se ut. Notera att denna är helt utkommenterad (/* och */)

 

 

Bundles

 

Innehåller dockan. Lägg en PNG här och se till att den har samma namn som den som redan ligger där, så kommer din docka att se ut just så. Måtten ska vara 320x91 pixlar.

 

 

Här ser du hierarkin.

post-493-1218461791_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Se tidigare inlägg.

 

Enklast är väl att kolla hur ett tema är uppbyggt, sedan får du SSHa över det till telefonen eller använda iBrickr för att ladda upp filerna. Sedan är det bara att ersätta de filer som hör till ett vist tema så blir det "ditt" tema. Inget optimalt sätt och har inga djupare kunskaper i hur man komprimerar sina filer till ett enda tema, men det borde ju finnas information om det på Intzernetz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan jag inte ändra tema? Det jag gör är att gå in på winterboard och sedan välja ett tema, efter det så går jag tillbaks till homescreen och då laddar den ett tag men efter att ha laddat klart så låser den sig. Efter att ha låst upp den så är det samma tema(alltså att inget har skett).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry för dubbelpost men ville bara tilläga att när jag väljer ett tema i winterboard så blir det som ett block, jag kan även blocka flera samtidigt men inget händer föräns jag trycker på hemknappen och då händer det jag skrev tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...