Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Råkade döpa om "hem" mappen

stabilt12

Recommended Posts

Hej.

Jag är nybörjare på mac så jag satt här och läste lite.

Jag kom in på lite trådar om att man aldrig skulle döpa om hem mappen, den som ser ut som ett hus.

Så jag fick lite panik för jag hade ingen hem mapp utan det hette ju min dators namn så jag döpade ju om den till hem och tänkte att allt skulle blir bra men det blev det ju inte.

När jag startade om datorn så var ju allt borta, allt på skrivbordet och min mail och inget funkar som det ska.

Nu heter huset mitt användarnamn igen och under HD finns en mapp som heter hem där jag antar att alla mina gamla inställningar finns.

Jag måste verkligen komma åt min mail!

Kan någon hjälpa mig att få allt tillrätta igen om det går?

Adda gärna min msn om ni vill prolite36@hotmail.com

tack men jag e tyvärr inte så bra på engelska.

Jag skulle vara dig evigt tacksam om du kunde hjälpa mig?

jag vet inte om det funkar, men det mest grundläggande borde vara att försöka döpa tillbaka den till det ursprungliga namnet

Tja nu har ju jag haft mac i några månader typ, men ag vet fortfarande inte var hemmappen ligger :S finns inget litet hus på mitt skrivbord bara HD mappen.

din hem mapp med ett hus på ligger normalt i mappen användare.

hårddisken med operativsystemet på >> användare >> mappen som ser ut som ett hus med ditt kononamn.

där ligger även andra konton om det finns flera på datorn. då ser dessa ut som vanliga mappar. men om de loggar in och kollar i finder så ser de din användarmapp som en vanlig mapp och det aktiva kontots mapp får ett hus som ikon.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...