Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kopiera egenfilmad DVD?


Bennie Hogan

Rekommendera Poster

Hej.

Jag är väl IQbefriad, men hur i h....te kopierar man en DVD? Det är så här att jag gjort en enkel dokumentärfilm om ett revygäng som nu vill ha kopior på filmen. Skivan består av några filer under två bibliotek. Jag kan inte begripa hur man gör en kopiering helt enkelt. Hjälp önskas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag är väl IQbefriad, men hur i h....te kopierar man en DVD? Det är så här att jag gjort en enkel dokumentärfilm om ett revygäng som nu vill ha kopior på filmen. Skivan består av några filer under två bibliotek. Jag kan inte begripa hur man gör en kopiering helt enkelt. Hjälp önskas.

 

Om du har en skiva med film du gjort själv och bara vill göra en kopia "rakt av", kan du göra så här:

 

- Stoppa i skivan och starta "Skivverktyg" som ligger i mappen "Program/Verktygsprogram"

- När skivan syns i vänstra kolumnen i Skivverktyg, gå upp och välj menyn "Arkiv >> Ny >>Skivavbild från 'din skiva' ". Döp filen till nåt vettigt och spara i avbildsformat "dvd/cd-master", utan kryptering. Du får då filmen i en skivavbild som du kan bränna från när du vill. Avbilden kommer att synas i vänstra kolumnen i Skivverktyg och det är bara att markera den och klicka på "Bränn".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacTheRipper kan vara en bra början.

 

MacTheRipper är till för att ta bort krypteringsskydd på kommersiella filmer. Det har man inte så mycket nytta av för att kopiera egna filmer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacTheRipper är till för att ta bort krypteringsskydd på kommersiella filmer. Det har man inte så mycket nytta av för att kopiera egna filmer...

 

haop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

hakar på den här tråden för jag tyckte det var det närmaste min fråga. Jag har också filmat revy. nu är det så att dom vill ha 15 kopior. vilket program skall jag använda då? om det finns något

 

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hakar på den här tråden för jag tyckte det var det närmaste min fråga. Jag har också filmat revy. nu är det så att dom vill ha 15 kopior. vilket program skall jag använda då? om det finns något

 

:-D

 

Jag har skrivit hur man enklast gör högre upp i tråden. Gör en sån skivavbild och bränn sen kopior från den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit hur man enklast gör högre upp i tråden. Gör en sån skivavbild och bränn sen kopior från den.

 

okay, antingen är jag trög eller otydlig jag menar alltså. om jag skall ha 15 kopior av en skiva så skall jag bara behöva mata in en ny skiva varje gång den förra är klar, jag vill alltså minimera antal steg. som när man skriver ut på skrivaren då trycker jag inte på skriv ut 15 gånger. hoppas att jag lyckades göra mig förstådd. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...