Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgiftsfärger


BRH

Rekommendera Poster

När man tittar på den stora demofilmen om iPhone på Apples hemsida,

ser man på kalenderdemot att uppgifterna under en dag har olika färger.

Nån som vet hur man kan göra detta?

 

/Berndt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg in olika kalendrar i ical på datorn. Varje kalender får en egen färg och sen synkar du över till iphonen. De du skapar i iPhonen tror jag dock bara kan tillhöra en kalender, dock inte säker där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man tittar på den stora demofilmen om iPhone på Apples hemsida,

ser man på kalenderdemot att uppgifterna under en dag har olika färger.

Nån som vet hur man kan göra detta?

 

/Berndt

 

 

Skapa olika kalendrar i Kalendern i din dator. Välj en färg.

De färgerna kommer att användas i din iPhone också.

 

I din iPhone kan du sedan välja vilken kalender ett möte ska tillhöra. Tyvärr kan du inte ändra kalender i efterhand - om du vill ändra i det du har skrivit in. Lite märkligt egentligen för du kan ändra tider, information och allt annat men den kalender du har valt - den kan du inte ändra i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag vet inte vad iCal är. Kör mot Outlook.

2. Jag skrev att uppgifterna under en dag har olika färger,

dvs. olika uppgifter under en dag kan t.ex. ha var sin färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag vet inte vad iCal är. Kör mot Outlook.

2. Jag skrev att uppgifterna under en dag har olika färger,

dvs. olika uppgifter under en dag kan t.ex. ha var sin färg.

 

okej

1. ical är kalenderprogramet på mac, du kan säkert lägga till flera kalendrar i olika färger i outlook med.

 

2. ja det kan de om de ligger i olika kalendrar (syns ändå samtidigt på skärmen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag vet inte vad iCal är. Kör mot Outlook.

2. Jag skrev att uppgifterna under en dag har olika färger,

dvs. olika uppgifter under en dag kan t.ex. ha var sin färg.

 

Välj olika färger på dina kalendrar/möten/kategorier i Outlook då.

Har du möten/uppgifter under en dag dag som tillhör olika kategorier så visas olika färger under en dag (förutsatt att dina kategorier har olika fäger).

 

Mycket färger och kategorier här men har du röd färg på möten och bokar ett möte under en dag så visas det i rött.

Har du sedan ett lite mindre viktigt möte, lite senare och använder orange färg för sådana möten så ha du ett möte i orange färg.

Har du bokat en fotbollsmatch senare på kvällen och valt grönt för fotboll så visas fotbollen i grönt

 

Under en och samma dag har du alltså ett rött, ett orange och ett grönt möte i din iPhone och i din kalender.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alla kalendrarna är översynkade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

isåfall är det ju bara en färg som syns, iom att den kalendern bara har en färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj olika färger på dina kalendrar/möten/kategorier i Outlook då.

Har du möten/uppgifter under en dag dag som tillhör olika kategorier så visas olika färger under en dag (förutsatt att dina kategorier har olika fäger).

 

Mycket färger och kategorier här men har du röd färg på möten och bokar ett möte under en dag så visas det i rött.

Har du sedan ett lite mindre viktigt möte, lite senare och använder orange färg för sådana möten så ha du ett möte i orange färg.

Har du bokat en fotbollsmatch senare på kvällen och valt grönt för fotboll så visas fotbollen i grönt

 

Under en och samma dag har du alltså ett rött, ett orange och ett grönt möte i din iPhone och i din kalender.

 

Men varför skulle det här fungera om jag har fler än en kalender?

Det handlar ju fortfarande om att ha olika färger på olika "evenemang".

Inte i olika kalendrar.

Är det någon inställning i Outlook vs iPhone jag har missat?

Där finns ju under Etiketter t.ex. Viktigt, Arbete, Personligt, Semester etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo man kan bara ha olika färger på olika evenemang om de ligger i olika kalendrar/etiketter om du så vill. Vet inte riktigt hur det benämns i outlook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en viktig skillnad mellan Outlook och iCal (om jag inte minns helt fel nu) och det är att i Outlook lägger du färg på det du bokar. I iCal är det färg på själva kalendern.

 

Jag gissar att det är därför det inte fungerar med färger och Outlook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är nog den rimligaste förklaringen till att det inte funkar.

Bara hoppas på att Outlook får ett tillägg så småningom.

 

/Berndt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är nog den rimligaste förklaringen till att det inte funkar.

Bara hoppas på att Outlook får ett tillägg så småningom.

 

/Berndt

 

 

Jo, det är bara att hålla tummarna för färger är en hjälp för att snabbt se vad, vilket ämne det handlar om.

Jag använder en uppsättning kalendrar och har valt olika färger för vad det handlar om - underhåll, support och så vidare. Mycket praktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Lägg in olika kalendrar i ical på datorn. Varje kalender får en egen färg och sen synkar du över till iphonen. De du skapar i iPhonen tror jag dock bara kan tillhöra en kalender, dock inte säker där.

 

Fick just min iPhone (jihaa), men mina kalendrar får INTE samma färg i fonen som i datorn. Det stör mig oerhört. Vad är fel!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyvärr blir de inte det, vet absolut inte varför apple gjort det så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick just min iPhone (jihaa), men mina kalendrar får INTE samma färg i fonen som i datorn. Det stör mig oerhört. Vad är fel!?

 

En bugg, sannolikt - synkar du via MobileMe så blir det rätt färger - annars inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...