Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone från Italien


simonschiller

Rekommendera Poster

simonschiller

Hej, Jag har tittat runt lite här på forumet men inte hittat ett svar på min fråga, Men jag ber om ursäkt om jag missat en tråd där ni redan har diskuterat detta..

 

Jag åker till Italien i början av September och tänkte ta med mig en Iphone hem, Har uppfattat de som om jag kan köpa en olåst lur? Och om detta stämmer, behöver jag göra något med telefonen eller kommer den funka direkt med mitt vanligt Tele 2 sim kort?

 

Mvh Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de är olåsta och du kan således använda tele2, dock verkar de svåra att få tag på och i vissa fall kan man behöva italienskt personnummer

 

läs mer

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=76352

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=75648

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Italien verkar vara en guldgruva om man bara hittar telefoner. Slutsålt i Rom "säger ryktet" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Ja det är nog som du har uppfattat. Men skulle du kunna göra en tjänst i italien? nämligen att köpa en iphone om du får pengar osv. Hör av dig om du är intresserad. självklart får du lite extra för tjänsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

simonschiller

Okej, tack för hjälpen!

Som tur är skall jag till 6 olika städer.. Så jag borde nog få tag i en nånstanns iallafall:)

Carlzon - Om jag hittar fler än en kommer jag köpa ett gäng, så de finns en kanske en möjlighet att kunna få tag i en av mig senare i September!

 

Mvh Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en bekant som kan köpa iPhone 3G's i Italien och skicka till mig ifall någon är intresserad. Men han vill ha lite för besväret dock..

 

7000:- för en 8GB och 8000:- för en 16GB, är lite osäker på priset på 16GB versionen dock.

 

Om någon är intresserad kan ni ju skicka ett mail :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men han vill ha lite för besväret dock..

 

7000:- för en 8GB

 

Din vän är en riktig filantrop. Bara dryga 2000:- för besväret.

 

/ Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en bekant som kan köpa iPhone 3G's i Italien och skicka till mig ifall någon är intresserad. Men han vill ha lite för besväret dock..

 

7000:- för en 8GB och 8000:- för en 16GB, är lite osäker på priset på 16GB versionen dock.

 

Om någon är intresserad kan ni ju skicka ett mail :)

 

 

WOW, vilken deal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åk ner själva då, spelar inte mig någon roll. Försökte bara vara snäll : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åk ner själva då, spelar inte mig någon roll. Försökte bara vara snäll : )

 

eller så köper man en här hemma och hoppas på ett unlock. Blir några tusen billigare än att åka ner eller köpa från din vän :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller så köper man en här hemma och hoppas på ett unlock. Blir några tusen billigare än att åka ner eller köpa från din vän :)

 

 

Ja, men då får du pilla med jailbreak, unlock osv varje gång det kommer en uppdatering ; )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...