Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3G känns väldigt begränsad


johnyboy991

Rekommendera Poster

söker runt på internet.

frågar alla de som tycker apples idé om en samlad appstore är dålig. alla de som anser att man ska få sprida nedladdningslänkarna över hela internet ;)

 

ne men ärligt talat är det väl lättast att kolla på olika forum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

söker runt på internet.

frågar alla de som tycker apples idé om en samlad appstore är dålig. alla de som anser att man ska få sprida nedladdningslänkarna över hela internet ;)

 

ne men ärligt talat är det väl lättast att kolla på olika forum

 

 

Njaaa.. Men att söka runt på forum som behandlar iPhones är en plåga.

 

Ni är lite speciella.. Om man säger så.

 

 

Irl är inte bara ett ord - det finns på riktigt. :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha..

Standardsvaret från Mac-nördarna. :galetglad:

 

Nej, det är mitt standardsvar i de flesta sammanhang. Gör din egen kravlista, värdera dina krav - köp den produkt som passar dig bäst. Enkelt och elementärt.

 

För övrigt räknar jag inte riktigt in mig i kretsen Mac-nördar. Den typen av grova generaliseringar och det användandet av sterotyper får stå för dig.

 

Vi jobbar med Mac OS X, FreeBSD och Windows i vårt företag och vi har ungefär tio gånger längre erfarenhet av Windows, än vi har av Mac så ditt antagande känns rätt misslyckat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är mitt standardsvar i de flesta sammanhang. Gör din egen kravlista, värdera dina krav - köp den produkt som passar dig bäst. Enkelt och elementärt.

 

För övrigt räknar jag inte riktigt in mig i kretsen Mac-nördar. Den typen av grova generaliseringar och det användandet av sterotyper får stå för dig.

 

Vi jobbar med Mac OS X, FreeBSD och Windows i vårt företag och vi har ungefär tio gånger längre erfarenhet av Windows, än vi har av Mac så ditt antagande känns rätt misslyckat.

 

 

Den är gjord.

 

Redogjorde för resultatet i det inlägg du citerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone's handhavande - teknik/människa-symetri - är värt 34500 kronor. Ungefär.

 

Med eller utan moms?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu städat (gömt undan inlägg) i tråden.

 

Alla ska fortsättningsvis hålla sig till ämnet, och kom ihåg att "inte mata trollen".

 

Glöm inte heller bort att bibehålla en sund forumsnetikett.

 

/Rickard, moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inklusive. Det är ju mest privatkunder som köpt iPhone 3G - så vi håller oss till inklusive. :-). När copy/paste kommer så stiger värdet med ett par tusen till.

 

Med eller utan moms?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såklart finns det saker som förhoppningsvis är så bra att det överväger dess tillkortakommande. Hade ju inte köpt en annars.

 

Det roliga (?) är att man inte får kritisera på detta forum. Förstår varför sååå många väljer att lämna det.

 

Edit. Raderat tidigare citerade inlägg. Håll er till ämnet nu.

 

/Rickard, moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga (?) är att man inte får kritisera på detta forum. Förstår varför sååå många väljer att lämna det.

 

försök med att kritisera produkter med vettiga argument istället för att kritisera personer för de argument de försvarar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluetooth?

Klipp-o-klistra?

Inget av detta får du genom att jailbreaka.

 

Blir denna länk oxå borttagen snart tro ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som titeln säger så känner jag att iPhone 3G är lite för begränsad för att vara en telefon för 7 lax.

Den saknar många basala saker, har få sätt att göra telefonen mer personlig och är otroligt låst till de få och tråkiga aplikationer som finns i appstore. Min fråga är då är det värt att jailbreaka?

 

Jag har aldrig sett en telefon som är så lätt att installera nya applikationer på och som har så mycket sköna finesser som faktiskt går att använda. En Nokia N95 känns som 1995 för mig iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kikat lite på olika lösningar för att använda iPhone som modem, men de verkar ju jäkligt klumpiga. Det är väl största bristen som jag ser det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga (?) är att man inte får kritisera på detta forum. Förstår varför sååå många väljer att lämna det.

OT: Tycker det är lika roligt att när man uttrycker sin personliga åsikt om något man faktiskt tycker om, så blir man direkt anklagad för att ha skygglapparna på och vara mactaliban... :armskeptisk:

 

Till ämnet: Nu har jag iofs inte analyserat kvaliteten på programmen i appstore, men att säga att det finns få är väl att ta i. Just nu säger Apple att det finns fler än 1000 program att välja bland...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såklart finns det saker som förhoppningsvis är så bra att det överväger dess tillkortakommande. Hade ju inte köpt en annars.

 

Det roliga (?) är att man inte får kritisera på detta forum. Förstår varför sååå många väljer att lämna det.

 

Edit. Raderat tidigare citerade inlägg. Håll er till ämnet nu.

 

/Rickard, moderator

 

Det handlar inte om att man inte får kritisera utan om de gånger som ett fåtal personer inte förstår skillnaden mellan att kritisera och att kränka andra forum-medlemmars personliga integritet. Jag har vid ett par tillfällen lämnat forumet av denna anledning, inte för att jag själv attackerats utan för att jag ser andra attackeras av huvudlösa personer.

 

Det blir liksom inte värt att stanna kvar för jag kan inte få ta del av kritik och debatt som är värdefull. Nu verkar forumet ha nyktrat till igen så jag kanske kommer att hänga här igen.

 

iPhone har numera bara en svaghet, som jag ser det, och det är bristen på Bluetooth-synkronisering och en ganska svag kamera. Det mesta annat annat finns via nedladdning av program.

 

Detta är 2:a generationen iPhone och det kommer inte att dröja länge innan Apple släpper en än bättre telefon och kanske delar upp den i olika segment för olika kundgrupper, och därvid enklare telefoner för de med enklare behov.

 

Jag har en Nokia N95 8Gb som är en jättefin telefon men ack så krånglig att använda. Det finns massor av applikationer i den som jag tycker är krångliga att använda och svåra att komma åt snabbt och enkelt.

 

Jag kommer att köpa en iPhone, utan tvekan, men till dess får jag stå ut med N95:an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7000? vart köper man den för det? min kostade 3000 mindre.

Min kostade 2520 :] 24 m á 100 SEK = 2400 och sen 120 i butik :]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig sett en telefon som är så lätt att installera nya applikationer på och som har så mycket sköna finesser som faktiskt går att använda. En Nokia N95 känns som 1995 för mig iallafall.
Installera program utan itunes får du se hur lätt det är ;) Vill du veta hur mycket lättare det är på en TyTN ll ?? som har filhanterare...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som verkligen vill ha en iPhone köper en iPhone och är nöjda med det som finns, för alla som tycker att någon funktion saknas finns det andra val att göra. Det finns flera mil skrivet material om iPhone och dess funktioner och ändå finns det folk som köper och klagar. Ett tips är att läsa på innan. Sen är det ju en annan sak att klaga på hårdvarufel. för det är inget man räknar med att ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som verkligen vill ha en iPhone köper en iPhone och är nöjda med det som finns, för alla som tycker att någon funktion saknas finns det andra val att göra. Det finns flera mil skrivet material om iPhone och dess funktioner och ändå finns det folk som köper och klagar. Ett tips är att läsa på innan. Sen är det ju en annan sak att klaga på hårdvarufel. för det är inget man räknar med att ha.
jag har svårt att se att det fanns något skrivet om apples bakdörr innan den släpptes... så hur kunde man välja?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...