Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3G känns väldigt begränsad


johnyboy991

Rekommendera Poster

Som titeln säger så känner jag att iPhone 3G är lite för begränsad för att vara en telefon för 7 lax.

Den saknar många basala saker, har få sätt att göra telefonen mer personlig och är otroligt låst till de få och tråkiga aplikationer som finns i appstore. Min fråga är då är det värt att jailbreaka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så är det värt... Ville egentligen inte, men har precis gjort det. sjukt mycket bättre.

Dock så har jag ett steg kvar med itunes innan allt är färdigt som jag behöver hjälp med men tills dess så kan jag leka runt med massvis av nya grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ser egentligen 2 anledningar till att jailbreaka

1. man är besatt av att ändra teman (jag personligen hatar sånt)

2. man vill ha mms-funktionen

 

de flesta andra programmen kommer ju ta sig till appstore, video recorder säger sig vara på väg till appstore, msn-apps från olika är på väg m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 lax? Var har du hittat det fantasipriset?

Aja, hur som haver, Slowmove har en poäng ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undrar också vart 7000 kommer ifrån. Kontantpriset om man har tidigare abonnemang ligger på ungefär 5 lax, likaså om du tar billigaste abonnemanget så blir totalkostnaden dryga 5000 i det fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte heller en telefon köpt i utlandet, en obunden, kostar 7 000 kronor - om du inte gör en osedvanligt dålig affär.

 

1800-5500 är väl mer överenstämmande med verkligheten, beroende på modell och abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, 7000 kanske är att att ta i, men säg 5 då. I vilket fall är det fortfarande mycket för en tyvärr ganska begränsad telefon. Frågan i sig handlade snarare om ifall det värt att jailbreaka den, vilket det verkar råda delade meningar kring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Som titeln säger så känner jag att iPhone 3G är lite för begränsad för att vara en telefon för 7 lax.

Den saknar många basala saker, har få sätt att göra telefonen mer personlig och är otroligt låst till de få och tråkiga aplikationer som finns i appstore. Min fråga är då är det värt att jailbreaka?

 

Är det inte uppenbart? Du saknar ett par funktioner, och du kan få de funktionerna genom att jailbreaka. Såklart du ska jailbreaka den och vara nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, 7000 kanske är att att ta i, men säg 5 då. I vilket fall är det fortfarande mycket för en tyvärr ganska begränsad telefon. Frågan i sig handlade snarare om ifall det värt att jailbreaka den, vilket det verkar råda delade meningar kring.

 

Begränsad absolut, det är alla telefoner.

Värdet i att jailbreaka kan du bara se själv, om du behöver det extra man får ut av det. På kort sikt förstår jag värdet i det, men på lång sikt tror jag det mesta man vill ha kommer finnas i appstore. Då bortser jag förstår från att ändra teman, som jag personligen inte ser som nödvändigt men det ändå verkar vara många som vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte lönt för min del att jailbreaka.. om det inte innebär att man får filemanager och samma Bluetoothfunktionalitet som en 2000:- billigare SE (..haft sedan ca 2003) :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte lönt för min del att jailbreaka.. om det inte innebär att man får filemanager och samma Bluetoothfunktionalitet som en 2000:- billigare SE (..haft sedan ca 2003) :P

 

va ju intressant att veta att du är den miljonte som ska gnälla över att någonting fanns hos din telefon 2003. hade den touchscreen och allt annat?

 

är du så depprimerad över att samma funktionalitet inte finns så borde du väl inte köpt iphonen, var ju knappast en hemlighet att den skulle vara så låst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

va ju intressant att veta att du är den miljonte som ska gnälla över att någonting fanns hos din telefon 2003. hade den touchscreen och allt annat?

 

är du så depprimerad över att samma funktionalitet inte finns så borde du väl inte köpt iphonen, var ju knappast en hemlighet att den skulle vara så låst.

 

Nej jag vet, jag var ganska påläst redan innan köp men det hindrar inte (mig) från att förundras över att den är så futuristisk (UI mm) samtidigt som den är pinsamt out of date i andra avseenden.

Jag kan ibland besluta mig för att köpa något som är mindre än perfekt, bara fördelarna överväger nackdelarna (vilket de trots allt gör i detta fallet) men att bara acceptera saker som de är utan att pusha för förbättringar leder till fullständigt stagnerad evolution IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När väl ssh kommer så blir jag nöjd. Finns i amerikanske Appstore men måste enligt rykte godkännas av amerikanska staten pga att de innehåller kryptering. Kommer väl hit så småningom kan man hoppas.

 

Vad gäller vad som funnits sedan 2003 etc. På min gamla (dock snarare 2007) SE W880i fanns både mail, web, kallender och musikspelare. Men inget av det var smidigt eller användarvänligt så efter några månader i början så blev telefonen en ren ringa-och-smsa maskin. Den kostade dessutom också 4000 kr (med kontantkort).

 

Nu har jag inte haft iPhonen mer än en månad, men i alla fall kallendern, mailen surfmöjligheten och musiken kommer jag fortsätta använda pga att det verkligen funkar (sorry gamla iPod ... )

 

Dessutom finns ju chansen att det kommer smidiga applikationer i framtiden som man verkligen kan ha nytta/nöje av. Det kan man ju glömma till gamla SE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoal

Håller absolut med. Självklart har man haft kalender, mp3-spelare och sådant i telefoner innan. Men iallafall på de jag haft (ex k810, ej smartphones) så har det inte hållt någon kvalité så man slutar använda det direkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, 7000 kanske är att att ta i, men säg 5 då. I vilket fall är det fortfarande mycket för en tyvärr ganska begränsad telefon. Frågan i sig handlade snarare om ifall det värt att jailbreaka den, vilket det verkar råda delade meningar kring.

 

Var i ligger begränsningarna?

 

MMS - knäck telefonen då och installera programmet.

 

Videoinspelning - se ovan.

 

Vad är i övrigt som du saknar då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grejen är väl att man inte ska behöva knäcka en telefon.

men som sagt har alla telefoner vissa begränsningar

 

videoinspelningen är på väg till appstore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i ligger begränsningarna?

 

MMS - knäck telefonen då och installera programmet.

 

Videoinspelning - se ovan.

 

Vad är i övrigt som du saknar då?

 

 

Bluetooth?

Klipp-o-klistra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grejen är väl att man inte ska behöva knäcka en telefon.

men som sagt har alla telefoner vissa begränsningar

 

videoinspelningen är på väg till appstore

 

Nej, det är sant men hör kan du ju göra det om du vill.

För egen del kvittar både videoinspelning och MMS.

iPhone har en massa andra fördelar som överväger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker min n95:a är bra mycket mer begränsad vad gäller apps, är ju nästan omöjligt att installera från en Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluetooth?

Klipp-o-klistra?

 

Bluetooth är begränsad och det finns inga tecken på att Apple har några planer på att "öppna" upp begränsningarna.

Klipp och klistra kommer i någon av de framtida uppdateringarna.

 

Kan du nu inte leva med begränsningarna - köp en annan telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du nu inte leva med begränsningarna - köp en annan telefon.

 

Hahaha..

Standardsvaret från Mac-nördarna. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha..

Standardsvaret från Mac-nördarna. :galetglad:

 

men det är inte svårare än så - om du inte kan leva med de alltså !

finns inte många bättre lösningar då

 

men visst är det brister. bluetooth-sync med datorn tycker jag är en brist att det inte finns när det gäller kontakter och kalender iallafall. sen att de inte har mellan telefoner med musiken är ju för att man inte ska fildela. inte första gången apple kramar skivbolagen där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det är inte svårare än så - om du inte kan leva med de alltså !

finns inte många bättre lösningar då

 

men visst är det brister. bluetooth-sync med datorn tycker jag är en brist att det inte finns när det gäller kontakter och kalender iallafall. sen att de inte har mellan telefoner med musiken är ju för att man inte ska fildela. inte första gången apple kramar skivbolagen där.

 

 

Känns som en svag anledning.

Lite som att dom gamla Sony-cdspelarna inte spelade upp brända skivor för att dom har ett eget skivbolag och vill man ska köpa originalskivor.

 

Man kan ju hoppas att det kommer om man knäcker den.

 

Vilket verkar va enda chansen att man får den lite flexibel.

 

 

Förresten, var hittar man "fulapps" om man skulle JB´a den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...