Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stänga av datatrafik via edge/3g?


MeXii

Rekommendera Poster

Har en iPhone nu (som jag får av pappa först imorgon).

 

Men jag kommer köra med Telia refil och har inte fast prisavtal ännu.

 

Kan jag på nått sätt spärra så jag är 100% säker att inga apps, mail eller dyl. använder datatrafik genom edge/3g?

 

Vill givetvis att det ska gå via W-lan,

 

Läste nått att man var tvungen att skriva i nån "falsk" inställning, funkar detta garanterat? Och man förlorar ingen annan telefon funktion? Isåfall, någon som kan berätta hur jag gör?

 

Annars, går det att be Telia spärra användning av datatrafik?

 

Har inte hittat något konkret svar, trots sökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan be Telia stänga av datatrafik.

 

Tackar! Äntligen ett riktigt svar.

 

Får ringa på måndag och be dem slå av det, dem jävlarna har stängt sin mail ingång.. :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dem jävlarna?

 

De jävlarna ska det väl ändå vara.

 

Man ser samma missbruk av "dem" överallt på internet, fruktansvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dem jävlarna?

 

De jävlarna ska det väl ändå vara.

 

Man ser samma missbruk av "dem" överallt på internet, fruktansvärt.

 

Jo visst, när du säger det så.

 

Någon som kan dra en grundkurs i "De/dem/dom" för mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Snabb lösning: Det bästa tipset om du är osäker på om du skall använda "de" eller "dem", är att byta ut ordet i meningen du vill skriva mot "vi" eller "oss". Låter det då rätt med "vi" så skall du använda "de" och på samma vis om det låter bäst med "oss" så skall du använda "dem". Enkelt och fungerar i princip alltid.

 

Längre version: I de fall då det uppstår problem med ovanstående lösning får du använda den längre versionen. Orden "de" och "dem" tillhör samma ordklass; personliga pronomen. Dessa delas in i subjektsform ("de") och objektsform ("dem"). Exempel på personliga pronomen i subjektsform är jag/du/han/hon/vi/ni/de. Exempel på personliga pronomen i objektsform är mig/dig/honom/henne/oss/er/dem. Välj nu istället två andra personliga pronomen ur de två listorna, t.ex. "jag" och "mig" eller "han" och "honom" och testa hur de låter i din mening. Sedan väljer du "de" eller "dem" beroende på om subjektsform eller objektsform låter bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabb lösning: Det bästa tipset om du är osäker på om du skall använda "de" eller "dem", är att byta ut ordet i meningen du vill skriva mot "vi" eller "oss". Låter det då rätt med "vi" så skall du använda "de" och på samma vis om det låter bäst med "oss" så skall du använda "dem". Enkelt och fungerar i princip alltid.

 

Längre version: I de fall då det uppstår problem med ovanstående lösning får du använda den längre versionen. Orden "de" och "dem" tillhör samma ordklass; personliga pronomen. Dessa delas in i subjektsform ("de") och objektsform ("dem"). Exempel på personliga pronomen i subjektsform är jag/du/han/hon/vi/ni/de. Exempel på personliga pronomen i objektsform är mig/dig/honom/henne/oss/er/dem. Välj nu istället två andra personliga pronomen ur de två listorna, t.ex. "jag" och "mig" eller "han" och "honom" och testa hur de låter i din mening. Sedan väljer du "de" eller "dem" beroende på om subjektsform eller objektsform låter bäst.

 

They (de) / Them (dem) fungerar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Längre version: I de fall då det uppstår problem med ovanstående lösning får du använda den längre versionen. Orden "de" och "dem" tillhör samma ordklass; personliga pronomen. Dessa delas in i subjektsform ("de") och objektsform ("dem"). Exempel på personliga pronomen i subjektsform är jag/du/han/hon/vi/ni/de. Exempel på personliga pronomen i objektsform är mig/dig/honom/henne/oss/er/dem. Välj nu istället två andra personliga pronomen ur de två listorna, t.ex. "jag" och "mig" eller "han" och "honom" och testa hur de låter i din mening. Sedan väljer du "de" eller "dem" beroende på om subjektsform eller objektsform låter bäst.

Hi, hi, hi...

 

Inlägget representerar en av de varianter som gör att jag gillar och uppskattar detta forum. :D:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte min iphone nu, men ska försöka ge en bra guide. Om du vill stänga av mobil datatrafik leta upp APN inställningen i inställningarna. där borde det stå online.telia.se radera det och skriv något annat istället bara funkar fin fint för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De räcker att att ta bort ett tecken ur adressen, typ e på slutet så kan du aktivera lätt om du vill använda dig av edge vid tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Om du vill stänga av mobil datatrafik leta upp APN inställningen i inställningarna. där borde det stå online.telia.se radera det och skriv något annat istället bara funkar fin fint för mig

 

 

Jag har skrivit in en bogus-adress för APN, men det lilla försmädliga E:et kommer lik förbannat tillbaka! Har det nån som helst betydelse? Vill ju inte tvingas spendera alla julklappsstålar på telefonräkningen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag kommer köra med Telia refil och har inte fast prisavtal ännu.

 

Går inte ha prisavtal Fastpris kopplat till Refil.. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit in en bogus-adress för APN, men det lilla försmädliga E:et kommer lik förbannat tillbaka! Har det nån som helst betydelse? Vill ju inte tvingas spendera alla julklappsstålar på telefonräkningen...

 

Edge används ju inte bara för datatrafik utan även samtal och sms ;)

Har du fel datainställningar bör du inte kunna använda data. Testa gå in på någon sida eller något så bör du få en ruta som säger att det inte går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...