Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

filöverföring utan itunes?


escha

Rekommendera Poster

har hört att det finns ett program som gör att man slipper använda itunes för att föra över filer till ipod classic. nåt linuxbaserat program?

någon som vet vilket program ja pratar om?

 

 

 

kan man formatera ipod'en till fat32 eller något annat filsystem så man kan använda den i både mac och win?

pluggade i ipod'en i en dator med win xp och datorn sa åt mig att formatera den men det gick inte.. kan bara använda den i min macbook pro och det känns ju lite tråkigt.

 

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AMAROK.. (detta inte menat som ordmärkning utan för att underlätta vid ev. sökning ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag kör KDE?

jag är ganska ny på mac...

 

sitter på mac osx leopard 10.5.4.

 

fungerar ipod'en precis som vanligt om man kör amarok? bara att man kan föra över filer utan itunes?

 

hur ska man formatera ipod för att den ska fungera med både win och mac?

 

 

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte riktigt det där med att formatera.. har iofs bara hjälpt min f.d. styvdotter med en iPod touch men inte behövde då jag göra nåt annat än att köra via iTunes oavsett om det var Windows eller MacOS?

Menar du att du genom att formatera (om) den skulle få den att synka utan iTunes?

Tror inte det har med filsystemet att göra, men jag kan mkt väl ha fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iphone och ipod touch behöver inte formateras eftersom de har egna operativsystem på

 

ipod classic och nano ska du formatera på windows om du vill kunna använda den på både mac och windows därefter...så har det iallafall varit förr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är att när ja kopplar in ipod'en i windows så säger den att ja ska formatera, och när jag ska göra det så går det inte. win säger att det inte går att formatera den enheten.

 

fungerar det att köra amarok i mac osx leopard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...