Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

lite hjälp med hur det fungerar med jailbreak


Andre83

Rekommendera Poster

Har haft Iphone 3g sedan släppet och är överlag väldigt nöjd, men ha en vän som har gamla 2g jailbreakad och det är ju så gutt att kunna ha teman mm..

 

Så undrar följande.

Jag har en icke jailbreakad 3g (2.0.1) och har en hel del köpa program genom appstore som jag älskar men vill så gärna kunna ändra tema mm så då måste jag ju tyvärr jailbreaka den.

Går det nu att låsa upp min iphone med den nya PwnageTool 2.0.2 och kommer jag kunna köra mina köpta program?

 

Sen kan man spara sin senaste restore med apps och allt som jag har den nu och lägga in det igen om jag skulle vilja gå tillbaka från jailbreaket?

 

Tackar på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kort svar ja :)

 

jag har själv inte jailbreakat men vad jag läst så fungerar appstore som vanligt och det är simpelt att återställa om man vill efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ohh tusen tack för svaret, nu blev jag lite lyckligare. Det som jag tycker är tråkigt är att jag ska behöva låsa upp den för att kunna ändra ikoner, tema mm, man tycker det borde vara självklart i en telefon.

men men...

 

Då måste jag bara ta reda på hur man går tillväga på rätt sätt så jag inte förlorar nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger här som vet hur man sparar sin backup i itunes så man kan få in den igen om man vill gå tillbaka från jailbreaket?

Vill ju inte förlora mina program osv... Och kanske hur jag ska gå tillväga exakt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick i ordning på det men har bara en fråga som jag verkligen behöver hjälp med.

 

Itunes frågar följande:

 

En Iphone har synkroniserats med den här datorn förut.

( ) Ställ in som en ny IPhone

( ) Återställ från säkerhetskopian av (min iphone)

 

Vad ska man välja där? Vill inte bli av med nått från orginal.

 

Tackar på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej tack, det funka så långt, men kommer inte åt iphonen i itunes fast jag återställde står fortfrande om jag vill återställa eller ställa in ny iphone. please help :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jasså, men då försvinner väl allt med kontakter apps från appstore mm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort fråga, kort svar...

 

Om jag jailbrekar min iPhone, försvinner då alla SMS?

 

Kostar det på något sätt någonting att jailbreaka telefonen? När man sen ska ladda ner spel i telefonen osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en säkerhetskopia kan du återställa från den, fungerade kanon för mig.

 

Alla program som hör till Cydia i alla fall är gratis 3epartsprogram och kostar ingenting. Hur det var med Installer vet jag inte, men eftersom att det inte finns något smidigt sätt att betala på så utgår jag från att allt där också var gratis. Du måste ju inte ladda ned saker som kostar pengar om så fallet vore.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort fråga, kort svar...

 

Om jag jailbrekar min iPhone, försvinner då alla SMS?

 

Kostar det på något sätt någonting att jailbreaka telefonen? När man sen ska ladda ner spel i telefonen osv?

 

 

Det kostar ingenting (Jailbreak). Sedan finns det både gratisprogram och en del program som kostar en slant i Installer.app. Det upptäcker du.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej lekt runt lite med jailbreaket men kände att jag vill ha orginal igen, hur gör jag då på rätt sätt för att få tillbaka det som det var innan jailbreaket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

perfekt som vanligt tackar jag för den bästa hjälpen på nätet i detta forum :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingenting med fri surf eller andra tjänser förändras va? Ändras någonting med App store och mitt iTunes-konto?

 

Eller blir den bara lite roligare att använda?

 

Vilken är den bästa guiden att använda sej av??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fri surf kvar självklart, likaså appstore fungerar som tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåså!

 

Har googlat en del efter guider, och också hittat några men vet inte riktigt vilken jag ska följa..

 

Jag använder mig utav Windows XP och en iPhone 3G alltså - vilken guide är bäst? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, vart håller man utkik om man vill veta när Pwnage Tool 2.0.2 kommer till Windows (PC) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...