Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pwnagetool 2.0.2 hjälp


mangegbg

Rekommendera Poster

Hej!

 

Tänkte låsa upp min iPhone 3G, finns det några nackdelar med att använda Pwnagetool 2.0.2? (ny mac användare :))

 

Allt är samma men jag kan trycka in lite andra apps? om jag bara jailbreaka den ?

 

 

Tacksam för snabbt svar!

 

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tänkte låsa upp min iPhone 3G, finns det några nackdelar med att använda Pwnagetool 2.0.2? (ny mac användare :))

 

Allt är samma men jag kan trycka in lite andra apps? om jag bara jailbreaka den ?

Tacksam för snabbt svar!

 

Magnus

 

Nackdelen är att så fort det finns en uppdatering så måste du göra om allt igen och du blir av med alla de program du har installerat (utanför App Store) och får installera om dem. Du förlorar också garantin på telefonen om något skulle gå snett och du inte kan återställa den.

 

Fördelen är att du har mer program att välja mellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några frågor vid jailbreakning:

 

1. Om man jailbreakar vad händer med allt som redan är på telefonen som sms, samtalslistor, kalender och liknande samt vad händer med filer som musik, filmer, kontakter som ligger på iPhonen?

 

2. Hur går det med syncningsprofilen man har i Itunes? Om nu allt försvinner från telefonen när man jailbreakar kommer det att syncas in igen när man ansluter den sen?

 

3. Nu när nya versionen av pwnagetool är släppt - hur gör vi med Windows? Finns nya winpwn direkt eller brukar det ta tid? För pwnagetool är bara till Mac väl?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalender, musik, filmer, kalender har du väl ändå synkat med datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalender, musik, filmer, kalender har du väl ändå synkat med datorn?

 

Nej, använde tidigare Vista Calendar och den syncar inte med Itunes så än så länge har jag inget som syncar kalendern. Därav att jag frågar... Men alla tre frågor är fortfarande obesvarade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. tror det försvinner, men jag har själv inte jailbreakat iphonen (dock ipod touch tidigare)

 

2. självklart syncas musiken och allt det in på iphonen igen när du har jailbreakat.

 

3. winpwn brukar ta några dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några frågor vid jailbreakning:

 

1. Om man jailbreakar vad händer med allt som redan är på telefonen som sms, samtalslistor, kalender och liknande samt vad händer med filer som musik, filmer, kontakter som ligger på iPhonen?

 

Tar du säkerhetskopia när du pluggar in din iphone så finns allt kvar! När du jailbreakat väljer du alternativet återställ istället för att "sätta upp en ny telefon" eller vad det stod.

 

Jag har allt kvar och jailbreakat, funkar prima! Ska väl ta och fixa i nyaste uppdateringen bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott snack och tack för hjälpen!

 

Så när man väljer sin säkerhetskopia efter jailbreak så tar den emot det utan att klaga alltså? Den återställer inte så jailbreaket försvinner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott snack och tack för hjälpen!

 

Så när man väljer sin säkerhetskopia efter jailbreak så tar den emot det utan att klaga alltså? Den återställer inte så jailbreaket försvinner?

 

nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3. Nu när nya versionen av pwnagetool är släppt - hur gör vi med Windows? Finns nya winpwn direkt eller brukar det ta tid? För pwnagetool är bara till Mac väl?

 

Tack på förhand!

 

http://www.winpwn.com - finns ute för de med Windows också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...