Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låsta filer i papperskorgen


Mr Olson
 Share

Rekommendera Poster

En metod som har fungerat för mig:

Lägg mapparna på skrivbordet och kasta en mapp, utan innehåll, åt gången i papperskorgen och (försök) tömma den.

Upprepa.

För mig slutade det med en/två mappar som inte kunde tas bort. Men efter omstart av datorn var det ok att tömma papperskorgen.

 

Redigerad av boevil
Rättade stavning, som Siri ”hjälpt” till med.
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, boevil säger:

En metod som har fungerat för mig:

Lägg mapparna på skrivbordet och kasta en mapp, utan innehåll, åt gången i papperskorgen och (försök) tömma den.

Upprepa.

För mig slutade det med en/två mappar som inte kunde tas bort. Men efter omstart av datorn var det ok att tömma papperskorgen.

 

Tack, men för min del så går det inte att dra ur mapparna, de blir kopior utanför papperskorgen. 

På kugghjulet finns det ibland i finder en lägg-tillbakafunktion men då dessa mappar är huvudmapparna med namn på users som jag tagit bort så finns det kanske enligt finder inget ställe att lägga tillbaks dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, macman8000 säger:

Tack, men för min del så går det inte att dra ur mapparna, de blir kopior utanför papperskorgen. 

På kugghjulet finns det ibland i finder en lägg-tillbakafunktion men då dessa mappar är huvudmapparna med namn på users som jag tagit bort så finns det kanske enligt finder inget ställe att lägga tillbaks dem?

Flyttade du hela ”mapphierarkin” från papperskorgen till skrivbordet först?

 

Om filerna/mapparna ligger på samma disk som skrivbordet ”tillhör”, borde det inte skapas kopior… har du fler diskar?

 

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De var helt omöjligt att fixa, jag fick blåsa disken och börja om från början. Jag satt i 3 olika sessioner med apple supporten som kom fram till att "det är nått fel som är trasigt" och det fann inget att göra förutom att testa att återställa hela disken via time machine till den dag innan jag tog bort användaren, vilket var för cirka 1 månad sedan. Nej tack. Lika bra att börja om från noll och bara lägga in de program man behöver, sen får man väl göra om samma procedur om nått år igen när nästa omöjliga fel dyker upp. :)

 

 

Redigerad av macman8000
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...