Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Synkronisera hela videospellistor till iPhone

oskmy270

Recommended Posts

Hej,

Innan jag köpte iPhone 3G hade jag en iPod touch. Då gjorde jag en så kallad smart spellista i iTunes som innehöll villkoren:

• ...kommentar = Battlestar Galactica
  • ...spelningar = 0
  • ...begränsa till 5 objekt

Jag la till en kommentar på själva filen och sen ställde jag in att denna spellista skulle synkas över och på så vis hade jag alltid fem färska avsnitt av serien med mig. Nu när jag köpt en iPhone finns inte längre valet att synka över spellistor med video i. Vet någon hur man kan åstadkomma detta på något enkelt sätt?

Hej,

Innan jag köpte iPhone 3G hade jag en iPod touch. Då gjorde jag en så kallad smart spellista i iTunes som innehöll villkoren:

• ...kommentar = Battlestar Galactica
  • ...spelningar = 0
  • ...begränsa till 5 objekt

Jag la till en kommentar på själva filen och sen ställde jag in att denna spellista skulle synkas över och på så vis hade jag alltid fem färska avsnitt av serien med mig. Nu när jag köpt en iPhone finns inte längre valet att synka över spellistor med video i. Vet någon hur man kan åstadkomma detta på något enkelt sätt?

För mig går det alldeles utmärkt att synka spellistor med video. Dock så har jag bara fått det att fungera med spellistor för musikvideos. Jag har själv använt spellistor för att synka just battlestar galactica, men då jag inte fått det att funka med filer taggade som "TV-shows" taggade jag dem istället som musikvideos, med album satt till Battlestar Galactica och säsongen som disc number och avsnittet som track number. För att de TV-serier jag synkar inte skulle blandas ihop med musik jag spelar så valde jag "skip when shuffling" och "remember playback position". Sedan gjorde jag en smart playlist av liknande slag du beskriver.

Nu har jag iofs sedan de två första dagarna med min iPhone 3g övergivit automatisk synkning av tv-program, filmer och musik. Nu gör jag det hela manuellt istället, jag har en del serier jag följer och det blir därför väldigt mycket enklare för mig.

/Jan

AAaaaaahh!

Du ledde in mig på inställningen "Typ av video", där kan man sätta "TV-program" och då kan man välja att synka över de x senaste avsnitten. Perfa, tackar!!!

//Oskar

Jag tyckte det var lite bökigt att editera informationen fil för fil (eftersom Video-typ inte gick att redigera för flera filer samtidigt) så jag hittade scriptet "Make Video Tags v1.2" på Dougs Apple Scripts www.dougscripts.com som gör det hela busenkelt! Finns för övrigt flera underbara apple script där.

//Oskar

Jag använder scriptet "set video kind of selected" och applikationen MetaX för att hitta och tagga cover art, skådisar, etc.

/Jan (som stör sig på att forumet är slött och svårläst på en iPhone.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...