Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Skall det ta så lång tid att öppna t ex adressboken i iphone

RickLind

Recommended Posts

Hallå

Jag har precis köpt en iphone 2G med 2.0 uppdatering och upplever en del märkliga saker. Som (ÄNTLIGEN) ny Mac användare så har jag bara upplevt positiva egenskaper hos Apples produkter men detta är inte bra.

Några funderingar:

1. Lång tid att t ex öppna SMS/Adress bok mm

2. Riktigt dålig täckning!

Läste någonstans att en person hade uppdaterat till 2.0 och tyckte det var mkt sämre, är det läge att byta tillbaka till föregånde för att få bättre prestanda? Det låter ju inte helt bra att gå från en ny uppdatering till en gammal för att få grejerna att fungera bättre.

Kan någon hjälpa mig?

Det är jättetrevligt med nya användare i forumet (vi har fått rätt många sedan iPhone släpptes i Sverige), men SNÄLLA - LETA och LÄS lite i trådarna INNAN ni skriver. Detta är frågor som ställts flera gånger förut och som fått svar ungefär lika många gånger. Det är heller inget som är "begravt", så det är inte så svårt att hitta.

Som svar (ändå):

1) Testa att starta om telefonen. En enkel sak som ibland gör underverk (med fler saker än iPhone).

2) Läs några av de många trådar som just nu är aktuella. Själv märker jag inte av det så mycket.

/ Kiwi

Har själv uppdaterat till 2.0.1 och upplever faktiskt segare respons när jag går in i själva kontaktboken efter att telefonen varit i "viloläge". Tar ett par sekunder innan något som helst händer. Sen efter denna laddning tror jag att 2.0.1 laddar "surfandet" i kontakterna bättre än innan. Men så segt att ta sig in i kontakterna? (Har ca 50st allt som allt).

lär fixas i framtida mjukvara, svårare än så är det ju inte. knappast så att hårdvaran är för klen :P

Buggig mjukvara. Det har blivit bättre med 2.01 men Apple har en del att jobba på fortfarande.

ja, hör av dig den gången nokia kommer med en buggfix efter bara några veckor ;) symbian som är så segt uppdateras typ aldrig näst intill

ja, hör av dig den gången nokia kommer med en buggfix efter bara några veckor ;) symbian som är så segt uppdateras typ aldrig näst intill

Sant så sant - eller när du kan ladda hem en ny version av Windows Mobile för din telefon.

:hihihi:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...