Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac G5 17" 1.8 GHz - vad är ett skäligt pris?


Jimmy Lee Skrufve

Rekommendera Poster

Jimmy Lee Skrufve

Är på jakt efter en iMac eller Mac Mini att ha i köket som enkel surf&receptburk. Har nu snubblat på en 17-tums iMac G5, 1.8 Ghz med 1GB Ram, 80GB hårddisk och Geforce FX 5200 64MB. Denna kan bli min för 3500 kr, är det ett bra pris eller är det ett överpris?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bara en titt på annonserna här i forumet så får du en uppfattning om prisläget. När priset på en iMac 17" C2D ligger på ca 5000 kr så låter 3500 för den datorn okej. Du kanske kan få den för 3000:- i och med att det är den allra första modellen. Kolla bara serienumret för att se om den omfattas av Apples reparationsgaranti. Många iMac G5 har haft dåliga läckande kondensatorer. Vet inte om Apple fortfarande reparerar dem gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte

Det beror väl lite på vilken modell det är. Om det är en iMac av den första G5-generationen (den som surrar besvärande) så låter det inte som något fyndpris. Jag sålde en sådan med lite bättre specifikationer (Superdrive, 1,5 Gb RAM, mm) för 3000 för några månader sedan.

Om det är en av de senare modellerna (med iSight) så är det väl ett hyfsat pris. Fortfarande inget superfynd, det motsvarar väl ungefär vad de går för på Tradera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är på jakt efter en iMac eller Mac Mini att ha i köket som enkel surf&receptburk. Har nu snubblat på en 17-tums iMac G5, 1.8 Ghz med 1GB Ram, 80GB hårddisk och Geforce FX 5200 64MB. Denna kan bli min för 3500 kr, är det ett bra pris eller är det ett överpris?

:lol:

Sabla lyxlirare. :rolleyes:B)

:ThumbsUp:

Ja, har du råd är det väl OK, fast pruta en 500:- om du kan. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmy Lee Skrufve

iMatte > Verkar helt omöjligt att göra Macfynd nu för tiden, för många har börjat få upp ögonen för våra ögonstenar! :-S

 

Friend > Det kostar att ligga på topp :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
iMatte > Verkar helt omöjligt att göra Macfynd nu för tiden, för många har börjat få upp ögonen för våra ögonstenar! :-S

 

Ja, det är sant - andrahandspriserna är ofta höga. Man får ha tålamod och lusläsa annonssidor. Men kanske värt några hundringar hit och dit att slippa göra det.

Dock tycker jag att du ska undvika iMac G5 av den första generationen (från 2004). De är ganska högljudda, med ett irriterande surr från fläktarna, som ligger på en ganska hög nivå även när processorn inte belastas. Inget kul att ha i köket direkt. En jäkla skillnad jämfört med de senare modellerna av iMac G5 (från 2005 och framåt) som är mer eller mindre ljudlösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Friend > Det kostar att ligga på topp :ThumbsUp:

:respekt:

 

Du har väl en i sovrummet också. :fundersam:

Mac är så bra i många olika situationer och har inbyggd iSight. :whistling:

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmy Lee Skrufve

Friend > Nah, har ju en Macbook Pro 17" - den är med överallt utom i badrum och kök. Men iofs, man kanske skulle fixa så man kan ha en vattentät Mac i badrummet? :totaltgalen: Får leta efter två billiga iMacs :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missade poängen i inlägget. :P

 

Du har väl en i sovrummet också. :fundersam:

Mac är så bra i många olika situationer och har inbyggd iSight. :whistling:

:hihihi:

 

:whistling:

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmy Lee Skrufve

Friend > Hehehe ;-) Jag försökte bara vara diplomatisk och inte låtsas om det...

 

Nu håller vi oss till Topic! :skrattaat: Jag har inte sett så värst mycket billigare iMacs - är det ett ok köp tycker ni? Har ställt fråga om hur högljudd den är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Friend > Hehehe ;-) Jag försökte bara vara diplomatisk och inte låtsas om det...

 

Nu håller vi oss till Topic! :skrattaat:

Misstänkte det, din filur. post-15957-1218311031_thumb.gif :rolleyes:B):lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...