Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Separera inköpen på iTunes


mattiasjarnhall

Rekommendera Poster

mattiasjarnhall

Hur gör jag om jag vill kunna separera de inköp jag gör i iTunes Store så att privata inköp kommer på ett kort medan de företagsköp jag gör kommer på företagskortet?

 

Går det att göra på något sätt? (inställningar i ett och samma konto, eller skapa två konton kanske?) Någon som vet?

 

/Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog skapa två olika konton. Om du bara köper DRM-fri musik, så kan du spela all musiken i alla dina datorer, men köper du DRM-skyddad musik, så kan de bara spelas på den iTunes som den är registrerad på. Jag tror inte att du kan ha två aktiva konton samtidigt i iTunes. Du får nog skapa två användarkonton på datorn. Ett för att köpa privat, och ett för att köpa musik på firman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Två konton i samma iTunes ska inte vara några problem. Du auktoriserar ju datorn för kontot.

 

Jag har applikationer från App store som tillhör två separata konton och jag kan auktorisera datorn för båda kontona samtidigt.

 

Logga in på ett konto i iTS -> auktorisera -> logga in på det andra -> auktorisera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två konton i samma iTunes ska inte vara några problem. Du auktoriserar ju datorn för kontot.

 

Jag har applikationer från App store som tillhör två separata konton och jag kan auktorisera datorn för båda kontona samtidigt.

 

Logga in på ett konto i iTS -> auktorisera -> logga in på det andra -> auktorisera.

Oki!

 

Det hade jag ingen aning om. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...