Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sanningen bakom Iphone 3G täckningsproblem


Jespur

Rekommendera Poster

Gjorde ett test av min 3G-uppkoppling via bredbandskollen och mitt resultat pendlade mellan 1500 och 2300 kbps/s

Nu tror jag du överdriver och hittar på lite :)

Det går nämligen inte att kolla din iphone på bredbandskollen.

Däremot finns det några andra sidor att testa hastigheten på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 797
  • Created
  • Senaste svar

Fr o m idag så går det knappt surfa _alls_ även fast jag har full 3g täckning, antingen går det _jättesegt_ att ladda sidan, eller så kommer det fram "safari kunde inte öppna sidan eftersom servern slutade svara". Det är inget fel på programvaran då jag provat återställt telefonen och via wifi går det fortfarande hur snabbt som helst, som vanligt. Det är just via edge/3g det tar upp till 10gg segare att ladda hemsidor än tidigare.

 

Är det telia som är "nere" på något sätt? upplever ni samma? eller håller mobilantennen på att pajja då wifi fungerar klockrent.

 

Kan tillägga att det går bra att ringa /sms.a utan problem. Upplever bara problemet i safari/youtube/app store och andra program som utnyttjar "internet".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

upplever samma sak här, bor i Lidköping

 

 

//Everlast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ny stor sändning har ju inkommit denna vecka. Så det är väl överbelastning av alla som vill testa sin nya iPhone ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felanmält, preliminärt klart 5:e augusti.

 

Var tydligen ett allvarligt tekniskt fel som gjorde att det tar lite tid att fixa :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här i Oskarshamn funkar de lika bra som vanligt :)

 

Akta dig - snart har ni överbelastning i Oskarshamn av alla ditresta iPhone-ägare :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Akta dig - snart har ni överbelastning i Oskarshamn av alla ditresta iPhone-ägare :P

 

 

lol ingen vet vad iphone är här :D haha det var ca 30 i kö den 11 juli så :D liten stad + att dom har byggt 7 st nya master här så de är nog ingen fara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol ingen vet vad iphone är här :D

KimH från forumet har en i alla fall, och han bor ju där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började uppleva samma sak igår i Stockholmsområdet, otroligt tråkigt. Bara hoppas att dom löser det illa kvickt. Var kan jag felanmäla så att man kan sätta lite fart på teknikerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också samma problem sedan i går i Stockholm.

Den blå pricken i GPS:en rör sig fint över rutmönstret, men kartan vägrar laddas :-(

 

Hoppas verkligen det går fortare än till den 5:e.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplever samma problem även här i Värnamo, småland. Har full 3G täckning ska tilläggas men får inte upp några sidor eller så går det segt som ärtan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

indiehjaerta

Fungerar i alla fall idag, men jävlar vilken tid det tar att ladda sidorna. Man blir orolig hela tiden att det är telefonen det är fel på :<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte roligt att betala 199 kr/mån för något som inte fungerar......hoppas det löser sig inom kort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem i Sthlm med Egde idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har stora problem med min 3G mottagning på min iPhone 3G. Jag har aldrig full mottagning och om jag någon gång får full mottagning går den direkt ner till 1 eller 2 streck. Detta händer oavsett om jag står på någon km avstånd från en mast eller om jag är mitt i stan. Bör jag lämna in telefonen till Telia så dom får kika? Får det känns ju lite värdelöst eftersom jag betalar 199 kr extra i månaden för att få surfa men kan aldrig använda 3G hastighet.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har stora problem med min 3G mottagning på min iPhone 3G. Jag har aldrig full mottagning och om jag någon gång får full mottagning går den direkt ner till 1 eller 2 streck. Detta händer oavsett om jag står på någon km avstånd från en mast eller om jag är mitt i stan. Bör jag lämna in telefonen till Telia så dom får kika? Får det känns ju lite värdelöst eftersom jag betalar 199 kr extra i månaden för att få surfa men kan aldrig använda 3G hastighet.

 

Mvh

 

Det är ju ganska många som har problem med just 3G teckningen i iPhone 3G.

tror de var 50% av dom som hade röstat här på macworld...

Så du är inte ensam.

 

Jag har dock en fundering kring detta.

När man går in under inställningar så finns det ju följande:

 

Telia S

Telenor S

Telnor 3G

3 3G

o.s.v.

 

Och sen så finns det en

Sweden 3G.

Och det är ju den som iPhonen använder,

Är detta telias 3G nät eller är det en "generell" 3G uppkoppling?

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...