Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sanningen bakom Iphone 3G täckningsproblem


Jespur

Rekommendera Poster

Haha, klart de har testat den... och det är ju bara några procent som har detta problemet tror jag.

 

Alla har samma problem, men alla bor inte på samma ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 797
  • Created
  • Senaste svar
Kul sätt att vända på problemet... för det kan ju inte vara Apple som släppt en skitprodukt! ;):P
Absolute inte, det är ju bar avi konsumenter som ställer "för höga krav" ;) att saker ska fungera klockrent hela tiden från dag 1.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen är det ju vi konsumenter som är källan till problemen! Ända sedan Iphone först släpptes har det tjatats om en 3G version. Apple lär ju ha fått stressa ihjäl sig för att få ut den. Ingen tid för testning där inte.

 

Struntprat, det var Apple som valde releasedatum.

Det var Apple som valde att lansera telefonen samtidigt i 21 länder, 22 med Frankrike några veckor senare.

Det var Apple som valde att lansera MobileME samtidigt.

 

Apples fiasko är helt och håller deras eget fel - ingen annans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, klart de har testat den... och det är ju bara några procent som har detta problemet tror jag.

 

Och?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla har samma problem, men alla bor inte på samma ställe.

 

Inte en chans. Det har sålts ett antal miljoner iphones och det är några tusen som klagar. Bara de att de som har problem skriker högst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är nog ganska många

 

citatet ".....some people will not experience these problems as it is only in areas where the radio signal weakens that the immaturity of the stack really shows."

 

låter mer och mer troligt.

 

det finns ganska många forum, inte bara apple's, många som inte kan engelska...och ska man dra nån sannolikhets uppskattning på antal männsikor som rör det sig om ( om det inte är alla då)

så är många rätt ord

 

skulle själv gissa att 90% inte har en aning om vad skillnaden mellan 3g och gsm/edge är...men det är bara en gissning...telefonen fungerar ju för dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en chans. Det har sålts ett antal miljoner iphones och det är några tusen som klagar. Bara de att de som har problem skriker högst.

 

Bara för att alla inte skriker betyder det inte att felet inte finns hos alla iphone. Som sakt många avvaktar tills felet blir fixat.

Jag själv hade kunnat vänta tills apple hade fixat felet och suttit med en iphone 3g som inte fungerat. Jag valde att skrika för jag nöjer mig inte med att produkten bara fungerar till 90% den ska vara 100% annars är jag inte nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

doug, som startade monstertråden på apple forum, påstår att han numera har en fullt fungerande

iphone...så de finns...han har lagt upp screenshots från sin telefon...dBm -50...med så mycket jobb han lagt ner på detta så finns det inte så mye att tvivla på...killen var tom i tv och berättade :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde också och felanmälde min telefon i början på denna veckan och fick uppge min imei kod, sen i Torsdags så ringde det en tekniker till mig och sa att de ¨samlade inte feedback från kunderna och att de inte hade fått några svar från apple på hur de skulle göra..

I Fredags så blev jag trött på skiten och begav mig in till Teliabutiken för att lämna tillbaka den men då sa de där att telefonen skulle skickas in på service? Konstigt sa jag när teknikern dagen innan sa att det inte fanns någon lösning på problemet?

Så jag fick telefonnummret till deras servicecenter så jag ska ringa dit imorgon och höra mig för..

Om det nu är så att de säger att man ska avvakta en uppdatering i September, har man då rätt att häva köpet nu ändå?

 

Mvh. Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

telia fortsätter lär väl hävda att felet ej existerar fram tills apple häver tystnaden....garantin kvarstår ju, men dom skiter nog fullständigt i de som kunderna säger tills de själva vet att de inte torskar på kuppen

(har själv hört massor med konstiga förklaringar varför jag inte skulle ha godtagbar mottagning)

 

men om inte alla ger upp...så skall vi väl få nån typ av lösning hoppas jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde också och felanmälde min telefon i början på denna veckan och fick uppge min imei kod, sen i Torsdags så ringde det en tekniker till mig och sa att de ¨samlade inte feedback från kunderna och att de inte hade fått några svar från apple på hur de skulle göra..

I Fredags så blev jag trött på skiten och begav mig in till Teliabutiken för att lämna tillbaka den men då sa de där att telefonen skulle skickas in på service? Konstigt sa jag när teknikern dagen innan sa att det inte fanns någon lösning på problemet?

Så jag fick telefonnummret till deras servicecenter så jag ska ringa dit imorgon och höra mig för..

Om det nu är så att de säger att man ska avvakta en uppdatering i September, har man då rätt att häva köpet nu ändå?

 

Mvh. Mathias

 

 

Japp det har du rätt till bara att hänvisa till konsumentlagen. Alternativ att du får en fett kompensation av telia så att du är villig att vänta till september. Telia kan inte tvinga dig att sitta med en produkt som inte fungerar. Vem kan skriftligt intyga att september uppdatering kommer lösa problemet? Har dessutom Teknikerna sakt det inte går att fixa felet så har telia ingen anledning än att häva köpet. Dessutom har anovo = servic partner sakt att man inte ska skicka in telefonerna med 3G problem för det finns ingen lösning på felet. Detta pm finns i telias intärna nät som alla telia butiker kan se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp det har du rätt till bara att hänvisa till konsumentlagen. Alternativ att du får en fett kompensation av telia så att du är villig att vänta till september. Telia kan inte tvinga dig att sitta med en produkt som inte fungerar. Vem kan skriftligt intyga att september uppdatering kommer lösa problemet? Har dessutom Teknikerna sakt det inte går att fixa felet så har telia ingen anledning än att häva köpet. Dessutom har anovo = servic partner sakt att man inte ska skicka in telefonerna med 3G problem för det finns ingen lösning på felet. Detta pm finns i telias intärna nät som alla telia butiker kan se.

 

Jag besökte en Teliabutik i torsdags (Ringens köpcentrum, Stockholm) och pratade om mina problem med 3G-anslutningen. Deras svar var att telefonen behöver tas in för reparation. Då jag talade om att jag följt problemen med iPhone på nätet och att iPhone så vitt jag visste inte skulle skickas till Anovo då man inte kan åtgärda detta försvann expediten en stund och kom sedan tillbaka och sade att telefonen visst skulle skickas till Anovo, varvid jag tackade för mig och sade att jag behåller min telefon tills man vet mer om problemet. Så länge 3G-funktionen är avaktiverad fungerar telefonen vilket jag tills vidare (men inte länge till...) kan stå ut med.

Medan jag väntade berättade en expedit för en kund som var intresserad av iPhone att MMS inte fanns i telefonen men kunde laddas ner från nätet. Jag bad om ursäkt för att jag lade mig i och talade om att detta (ännu) inte finns, men att det finns/fanns till den förra iPhone-modellen. Expediten blev stensur och upprepade för kunden att det finns MMS-program att hämta på internet så vitt hon visste. Mitt förtroende för Telia var inte stort innan mitt besök i butiken denna dag och blev inte större efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag besökte en Teliabutik i torsdags (Ringens köpcentrum, Stockholm) och pratade om mina problem med 3G-anslutningen. Deras svar var att telefonen behöver tas in för reparation. Då jag talade om att jag följt problemen med iPhone på nätet och att iPhone så vitt jag visste inte skulle skickas till Anovo då man inte kan åtgärda detta försvann expediten en stund och kom sedan tillbaka och sade att telefonen visst skulle skickas till Anovo, varvid jag tackade för mig och sade att jag behåller min telefon tills man vet mer om problemet. Så länge 3G-funktionen är avaktiverad fungerar telefonen vilket jag tills vidare (men inte länge till...) kan stå ut med.

Medan jag väntade berättade en expedit för en kund som var intresserad av iPhone att MMS inte fanns i telefonen men kunde laddas ner från nätet. Jag bad om ursäkt för att jag lade mig i och talade om att detta (ännu) inte finns, men att det finns/fanns till den förra iPhone-modellen. Expediten blev stensur och upprepade för kunden att det finns MMS-program att hämta på internet så vitt hon visste. Mitt förtroende för Telia var inte stort innan mitt besök i butiken denna dag och blev inte större efteråt.

 

Ja, vad skall man säga. Än en gång visar Telia sin totalt odugliga kompetens inom området...

 

 

//Everlast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Medan jag väntade berättade en expedit för en kund som var intresserad av iPhone att MMS inte fanns i telefonen men kunde laddas ner från nätet. Jag bad om ursäkt för att jag lade mig i och talade om att detta (ännu) inte finns, men att det finns/fanns till den förra iPhone-modellen. Expediten blev stensur och upprepade för kunden att det finns MMS-program att hämta på internet så vitt hon visste. Mitt förtroende för Telia var inte stort innan mitt besök i butiken denna dag och blev inte större efteråt.

 

Kanske menade expediten att du kan ladda ner ditt MMS på iPhone via Safari (http://www.telia.se/visaMMS).

När någon skickar ett MMS till dig (om du kör iPhone) så får du istället ett SMS som talar om för dig att du har fått ett MMS och ger dig länk och koder. Titta direkt på din iPhone eller ta det på valfri dator...

 

Det är inte lätt för stackars Teliaexpediter, be nice! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

doug, som startade monstertråden på apple forum, påstår att han numera har en fullt fungerande

iphone...så de finns...han har lagt upp screenshots från sin telefon...dBm -50...med så mycket jobb han lagt ner på detta så finns det inte så mye att tvivla på...killen var tom i tv och berättade :)

 

Ifall alla inte orkar leta reda på tråden / länkarna så kommer dom här :)

 

Tråden: http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=7866329

Screenshots: http://fw.members.freewebs.com/MembersB/Ed...ageID=104359129

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny firmware släppt, kolla i iTunes.

2.0.2 :) HOppas täckningsproblemet är löst nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vågar inte köpa en iPhone nu :ermm: Borde kanske satsa på en vanlig Sony Ericsson GSM mobil... fungerar det problemfritt med att synkronisera adressboken och kalendern till/från min iMac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nope, fortfarande samma signalstyrka.....verkar som 2.0.2 inte löser motagningsproblemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vågar inte köpa en iPhone nu :ermm: Borde kanske satsa på en vanlig Sony Ericsson GSM mobil... fungerar det problemfritt med att synkronisera adressboken och kalendern till/från min iMac?

 

greven, själv är jag beroende av en konstant god 3g signal, var mitt absoluta köpargument...telefonen funkar ju hyfsat annars...läst om massa jänkare om slår av 3g:n och är "nöjda" då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

greven, själv är jag beroende av en konstant god 3g signal, var mitt absoluta köpargument...telefonen funkar ju hyfsat annars...läst om massa jänkare om slår av 3g:n och är "nöjda" då

 

Jag vet inte riktigt om jag kan motivera ett köp av mobil som kostar mig ca 5500kr och som enbart kan ha telia abonnemang som ingen av nära och kära har och då blir det ännu dyrare för mig! Det viktiga är att alla kontakter och kalendern ifrån min iMac kan synkroniseras till mobilen och att den har bra batteritid och är av någorlunda bra kvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vågar inte köpa en iPhone nu :ermm: Borde kanske satsa på en vanlig Sony Ericsson GSM mobil... fungerar det problemfritt med att synkronisera adressboken och kalendern till/från min iMac?

Det låter som en bra idé! iPhone är grym när den fungerar, men den är alltför buggig i nuläget. Och nu talar vi inte bara om 3G-täckningen... Min har en hel hög med andra (kanske inte lika allvarliga) buggar som är otroligt irriterande. Sega menyer, igår låste sig backspace och raderade en hel post i "Anteckningar". Safari stänger ner... Jag är grymt besviken på min iPhone! Jag skulle ha väntat... :(

 

Synkning mellan telefon och Mac kan vara ett problem, men det går att lösa. Jag köpte ett program för några tior från "Nova Media" som fungerande suveränt. 100% felfri synkning av Adressbok och Kalender över bluetooth. På under 30 sekunder... Ingen jävla kabel och en 10 minuters synkning som med iPhonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter

Är det ngn ide att köpa iPhone i dagsläget när 3G inte funkar optimalt?

 

Är så grymt sugen men blir avvaktande när de finns så många som har samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...