Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Serie: Ditt 90-tal


snowreeler

Rekommendera Poster

Hade jag inte blivit om jag fått knäprotesen då och inte som nu efter 8 år (fick den 2006). Dessutom hade jag svårt att köra bil dels pga att knäet värkte och pga medicinen jag fick knapra dygnet runt. Fortfarande inte bra, men det är en annan historia :)

Beklagligt att du inte har fått god vård i god tid. Jag känner mig tacksam att jag har fått en bra medicin som gör mig relativt besvärsfri från mitt generaliserade ångestsyndrom, jag har varit heltidssjukskriven tidigare, i sammanlagt ett år, för detta. Jag hoppas att du också får må bättre snart. :):geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar
Bra minne måste jag säga... Inte alla som minns sin egen födsel :borstatanderna:

 

alltså jag minns det inte direkt men jag har hört om det och sett bilder när jag var direkt nyfödd XD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blott 7 år gammal tog jag mitt steg in i 90 talet! Började ettan där någonstans!

 

Jag kommer ihåg när vi slogs på skolgården om vilka som var bäst mellan Guns N' Roses och Metallica! Kom man med fel tröja så fick man så man teg. Punken och grungen övertog mig i några år, jag kom ihåg när vi var ett par gubbar i omklädningsrummet till gympan en morgon när Kurt Cobain hade tagit självmord. Vi grät stora floder! Vi var övertygade att den där jävla Courtney Love hade dödat honom. Jag gick i rutiga byxor, gröna höga Dr Martens och gamla college tröjor hade långt stripigt hår. :rockapa:

 

Fick springa ifrån bängen när min syssling ett par år äldre kom och hälsa på ifrån stora farliga Göteborg när vi hade smällt sönder en papperskorg som tog eld av en Thunder King (fattar ni THUNDER KING, uj uj uj). Jag åkte inte fast, jag sprang fort som fan! :tappahakan:

 

Vann Västra Götalands mästerskapen i handboll och sedermera uttagen i distriktslaget, jag ensam Lidköpingsbo med bara Skövdekillar. Fatta hur mycket stryk jag fick när lampan tändes på lägrena?! :stjarnsmall:

 

Började högstadiet och fick ordna till min utstyrsel och stil, det långa håret klipptes av och jag börjar skejta. Millencolin gick på högvarv på min Sony Walkman (gul) som mormor och morfar köpte i staterna när de var över. De försökte pracka på mig ett par cowboy boots, det gick inte kan jag säga. Kommer ihåg när morsan tvinga mig på dem när jag skulle hem till dem en gång. Har aldrig skämts så mycket dem 500 meterna jag gick hem till mormor och morfar.

 

Där någonstans i slutet av högstadiet och slutet av 90 talet blev jag kär för första gången i mitt liv. Det vara i ca 1 år och det var ljuvligt! Kvinnan är numera en av mina bästa tjejkompisar!

 

Det sista jag gör innan 90 tal blir 2000 tal var att jag började gymnasiet. Jag valde den enkla vägen, jag sökte in på Elprogrammet mest för att ha mer tid till fotboll, fest och fruntimmer! Det var ett val jag först ångrade men som nu på senare tid var en jävligt rolig tid!

 

Jag har så många historier om detta årtionden att jag skulle kunna skriva en hel bok om olika hyss och diverse saker jag gjort tror jag.. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jump

 

:)

jump vadå :huh:

 

själv hade jag väl börjat jobba lite smått

något annat hände inte under 90-talet

 

hade gått ut gymnasiet och bodde fortfarande hemma....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick ur Kalle Flygare teater skola.

Började jobba med en dator som hette Macintosh.

Flyttade permanent hem till Irland.

Blev bahái.

Michael Carruth's OS guld i boxing, weltervikt, och hans triumftåg genom Dublins gator.

Gifte mig och fick mitt första, andra, tredje och fjärde barn.

Skrev min hittills bästa låt till min lilla dotter Hannas ära.

Farfar dog och min far fem år senare.

Mitt första hus köp, vilket var en miss.

Konstant trassel med ex-fruns före detta om deras gemensamma barn.

Slutade dricka alkohol och röka cigaretter.

Skaffade mig fler tatueringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1991 började jag jobba på sjukhus som ansvarig för tekniska driften.

En illusion om hur sjuksköterskor var suddades ut... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1991 började jag jobba på sjukhus som ansvarig för tekniska driften.

En illusion om hur sjuksköterskor var suddades ut... :P

 

Va är dem inte sexiga och klär sig i stay ups? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va är dem inte sexiga och klär sig i stay ups? :o

 

Jo, men de är i regel inte kvinnor! ;)

 

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jump vadå :huh:

 

själv hade jag väl börjat jobba lite smått

något annat hände inte under 90-talet

 

hade gått ut gymnasiet och bodde fortfarande hemma....

Jump jump!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Gick ut gymnasiet med 500% ränta som grund (1991)

* usel musik

* började surfa (1997)

* testade mac för först gången (1998)

* jobbade mycket svart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Gick ut gymnasiet med 500% ränta som grund (1991)

Nej, räntetjurrusningen var 1992, det minns jag som det var i går...

 

* jobbade mycket svart

Ajabaja, var det då du blev moderat? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, räntetjurrusningen var 1992, det minns jag som det var i går...
jag fick det som en välkomstbiljett på arbetsmarknanden. Vilket gjorde att det enda som fans var att jobba svart ;)

 

Moderat blev jag 1994... då jag var på min första MUF-Fest...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Kriss Kross låt

Eller Van Halen, men då var året 1984...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderat blev jag 1994... då jag var på min första MUF-Fest...

 

Så du blev moderat för att du är svag för sprit?

 

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du blev moderat för att du är svag för sprit?
nej, men det var en bonus. ;)

 

90-talet innebar en nöjsam sak. nämnligen avtagandet av 80-talets alla frisyrer....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fick det som en välkomstbiljett på arbetsmarknanden.

Usch, ja, politikerna har farit illa med de yngre generationerna, jag förstår dig. :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller Van Halen, men då var året 1984...

OT: Åh, jag har ljuuuuuvliga minnen till den låten (1986), trots att den kom samma år jag gjorde lumpen hos Sveriges samlade penalistkår i Borås (SSPB/I15). Jag hatar Borås. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev min hittills bästa låt till min lilla dotter Hannas ära.

 

Den är fantastisk. Hoppas den landar på skivan.

 

* usel musik

 

Jag skulle säga tvärtom :whistling:

Du har väl letat på fel ställen :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Åh, jag har ljuuuuuvliga minnen till den låten (1986), trots att den kom samma år jag gjorde lumpen hos Sveriges samlade penalistkår i Borås (SSPB/I15). Jag hatar Borås. :chockadskeptisk:

Minnena från 86 alltså, låten kom ju (föga förvånande) 1984... :borstatanderna: Känns som OT-varning här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, men det var en bonus. ;)

Har vi hört den förrut? ;)

 

Moi? Oj, man tackar så hemskt mycket! :D

 

Ack, den spelade förvåningen är föga övertygande! ;)

 

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...