Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Serie: Ditt 90-tal


snowreeler

Rekommendera Poster

Dum fråga: vad minns du av 90-talet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Mina söner fortsätter att yngla av sig...även efter Milleniumet ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

börja surfa däromkring också, på Telias chatt, samt var mycket på Apples e-world

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det regnar och det är nittiotal!;) Varan-tv:P

 

det starkaste minnet från90-talet är att mina föräldrar gick isär.

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns ju knappt vad jag gjorde igår. Men jag gick väl i skolan och lekte med Barbies typ :lol:

Lyssnade på Spice Girls som en galning tills jag upptäckte Green Day, som jag inte vågade säga till någon. Sen lekte jag ännu mer med mina Barbies och My Little Pony's. Åkte konståkning. Fick en kanin som jag döpte till Bruno (som faktiskt dog under 2000-talet).

 

På den tiden var jag liten, rar och lyckligt ovetande om det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den tiden var jag liten, rar och lyckligt ovetande om det mesta.

 

Amen!

 

Så var det fram till 96/97. Sen blev jag gammal och bitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbade natten på ett sjukhem som undersköterska och knäckte extra hos en av våra stora tränare inom travet.

Träffade min nuvarande sambo 1994 och Emmy föddes 1997.

Var med om en hästolycka 1998 som trasade sönder mitt knä. Sedemera förtidspensionär pga av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag inledde 90-talet med att ta studenten. Jobbade några år och sökte sedan in på universitetet där jag med näsan i tjocka böcker spenderade resten av årtiondet, parallellt med extrajobb som sekreterare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med om en hästolycka 1998 som trasade sönder mitt knä. Sedemera förtidspensionär pga av det.

Det var tråkigt att höra. Fast, hur kan det komma sig att man blir förtidspensionär på grund av ett trasigt knä?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på språkresa i NewYork. Började jobba på McDonalds '91. Gjorde en hel del dumma saker som jag ångrar. Köpte min första GSM lur '93, en Nokia 1011. Flyttade från Stockholm ner till Helsingborg '94. Jag köpte min egen första Mac :) Roskilde '94. Jobbade lite extra på Levi's lager. Jobbade på McDonalds 97-98. Fick mitt nuvarande jobb '98.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har upplevt större delen av mitt liv under 90-talet. Vad minns jag då.

Ja, jag gick i skolan, på Skiljebo. Trivdes inte så bra där av personliga skäl. Bytte skola till S:t Ilian. Trivdes bättre där. Spelade handboll. Hade semestrar med flera familjer i grannskapet där alla hade jämngamla barn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Kliva ut ur gymnasiet rakt in i ekonomisk kris och som följd arbetslöshet. Börja studera, flytta från föräldrarhem, byta stad, under märkliga omständigheter hamna på MacWorld, byta stad igen, hinna köpa bostadsrätt och genomgå sin första arbetsrelaterade livskris. :)

 

Ur Mac-perspektiv: Äga en Mac LC, en PM 6100/60 och en PM G3/233. Samt byggt en egen klon. Kört nästan varenda Mac-modell utkommen under 80- och 90-tal. Varit med om Apples krisår, Steves comeback och intervjuat Phil Schiller i San Francisco på den tiden Apples status var så låg att någon av Shillers kaliber faktiskt kunde tänka sig spendera en timme med en ung och oförskämd journalist från en litet land. Glömde sätta på mikrofonen gjorde jag också. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var tråkigt att höra. Fast, hur kan det komma sig att man blir förtidspensionär på grund av ett trasigt knä?

Hade jag inte blivit om jag fått knäprotesen då och inte som nu efter 8 år (fick den 2006). Dessutom hade jag svårt att köra bil dels pga att knäet värkte och pga medicinen jag fick knapra dygnet runt. Fortfarande inte bra, men det är en annan historia :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danmarks Em-guld -92

Estonia -94

VM -94

OS -94

 

Kom jag på nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föddes 90. Flyttade två gånger mindre än 500m, började skolan, lärde mig cykla, simma, läsa och skriva. Fick ett yxhugg i foten av min kära broder. Spelade schack. Läste böcker. Kom i kontakt med datorer för första gången.

 

Ungefär det jag kommer på nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

föddes på 80-talet men fortfarande formade väl 90-talet min uppväxt.

på gott och ont. det vanliga. lärde mig läsa och cykla och började väl rida på 90-talet.

provade de mesta så kallade "sporterna"

 

vad jag konkret minns.. ja. färg-glada kläder och skumma frisyrer.

pösiga sportjackor och många värdelösa och endel bra artister tar sin start.

mycket dans i musik-videor.

 

att jag spelade prince of persia.. generellt minns jag nog alla spel genom dos.

hm commodore 64.. 8-bitars, supernintendo..ehm ehm. ja

 

sen minns jag godiset.

50-öres-tuggummina jenka och dino-sur hade annorlunda förpackniningar.

dubbel-dip, med slickepinne och två olika pulver att dippa-i.

när piggelin kostade 5-6 kronor..

 

tv.. tre kronor, rena rama rolf, en fyra för tre.

svensson svensson, sikta mot stjärnorna.

 

hm.. händelser. jag minns hur jag var rädd för att åka finlandsfärja för jag fick för mig att titanic nyss hade skett. var väl mer estonia.

diskoteksbranden..

 

 

när det tjatades om EU.. trots att jag var liten

 

om jag inte minns fel är percy-tårar och nile-city också en stor grej under 90-talet

 

 

nostalgi.. kan babbla i en evighet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Repmötet - 1995: har aldrig frusit så mycket som jag gjorde då, händerna värker fortfarande när de blir kalla...

 

Träffade min blivande fru 1999, faktiskt så gifte vi oss samma år :wub:

 

Annars var det väl mest jobb och pece datorer och cykling som gällde för mig på det glada (?) 90-talet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...