Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Serie: Ditt 80-tal


snowreeler
 Share

Rekommendera Poster

1 minut sedan, mikaellq säger:

Det viktiga är väl att du vet vad du gillar, antagligen det du lyssnade på som ung. 

Jo, jag gillar väl det fortfarande, fast jag har gått vidare i stort. Under flera år på 90-talet lyssnade jag enbart på klassisk musik. Det sammanföll med mina akademiska studier. Jag tror att det underlättade. Här ett exempel på en kompositör och en artist som slår det mesta:

 

 

Samma lysande kompositör men mycket snyggare artist*:

 

 

*Hon är djävligt bra på piano också. :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick i Kumla skola då 1981-1983 bland hörande. Nu långt efter att jag har slutat skolan så har jag fått veta att en av mina f.d. lärare som jag träffade för några år sedan när jag var ute med min hund, frågde mamma varför jag inte gick i hörselklass.D et tyckte inte mamma var bra berättade min f.d. lärare för mej. Vårterminen 1983 gick jag en provvecka på Alviksskolan  för att de hade bestämts att jag skulle börja där på samhällsvetenskaplig linje när jag började i gymnasiet. Det var hörselläraren som jag hade och mina föräldrar som bestämde det.  När jag hade gått den provveckan i Alviksskolan så bestämde jag att jag skulle börja i Alviksskolan i 9:an på vårterminen.  De var så dumma mot mej i Kumla skola och efter denna provvecka i gymnasiet som jag fick gå en vecka hade jag redan fått två hörselskadade kompisar. 1983 eller 1984 fick min klass i Alviksskolan testa att använda datorer på en mattelektion.1983 blev jag av med hunden som mamma och pappa hade köpt för vi hittade ingen dagmatte till hunden. Tidigare hade min farmor tagit hand om hunden som hette Justi och var en boxer. 1984 gick jag en datakurs i basic. 1987 började jag på AMi-s Hörsel och då fick jag använda en mac för första gången.1989 började jag en datakurs i Alviksskolan . Jag hade en väldigt dålig lärare som nästan inte kunde nånting om datorer. 

/Maria

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...