Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ditt 60-tal


snowreeler

Rekommendera Poster

Hur var 60-talet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffade 4 söner och påbörjade bygget av min förmögenhet... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föddes i mitten av 60-talet, och mitt första bestående minne är septemberstormen 1969. Liten parvel som jag var blåste jag nästan bort. Minns också resor i min äldre systers vita Saab V2, hette den 92 eller så? Sprang omkring i en stor villaträdgård, med mängder av fruktträd. En gammal thujahäck hade blivit ihålig och var perfekt att gömma sig i. That's it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Septemberstormen 69 slet ner en stor reklamskylt för Cirkus Scott, och som slog en stor buckla i min bildörr.

Sån cirkus det blev av det sen.... :irriteradtjej: Force Majeure sa de djäkla clownerna på mitt försäkringsbolag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föddes 1960 i mars. Lekte sig igenom hela 60-talet. Kom ihåg att vintrarna var mycket snörika här uppe och vi gjorde enorma snögrottor :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intressant läsning...

har tyvärr själv inte så mycket att bidra med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

60-talet var en otrolig mix i kulturutbud, musik och politiska strömningar. "Flumvänstern" firade med fantastiska "släpp fångarne loss" krav, englamördare och liknande skulle inte må bättre i fängelse och skulle släppas fria. Musik kunde inte kvalitetsbedömas om man inte visste dess skapares politiska hemvist, ja det var helt sjukt i många stycken. Men det var ett årtionde när allt hände som kunde hända. Beatles och Rolling Stones, Kennedys och Martin Luther King. Mods, Dixi och Sune.

Spänningen i världen, Vietnamkriget, Kuba, Sydafrika. Chrustjov!

Själv tog jag sista "riktiga" studenten 1968!

Högertrafik och hastighetsbegränsningar 1967.

Saab släppte tvåtaktarn till förmån för V4!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föddes också i mitten c.a vill också minnas att vi hade snörikare vintrar. Stormen minns jag inte. Minns också att mina föräldrar rökte i bilen och vi satt obältade bak och ögonen rann. Dom i framsätet var också obältade.

 

Campingsemestrar i villatält som vägde över 50 kg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...