Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tack för det televerket.


iSwitch

Rekommendera Poster

Här har man läst ett och annat om Telias njugga inställning till oss Macanvändare och folk som haft problem med drivrutiner till deras 3G-modem för Mac.

 

Telia är i nuläget de enda som erbjuder en kontantkortslösning för mobilt bredband och eftersom jag var i behov av ca två veckor internet på annan ort kontaktade jag deras kundtjänst för att få besked om huruvida grejerna de tillhandahåller är dugliga för oss macanvänadr.

 

Fick ett trevligt bemötande och ett glatt "Jadå, det funkar bra nu för vi har nya modem med drivrutiner för Mac så det är bara att koppla in och köra!"

 

Fan trot tänkte jag.

 

Åkte till Teliabutik (S. Förstadsgatan i Malmö) och fick även där ett synnerligen trevligt bemötande och samma svar att med de nya modemen skall det funka utan problem med mac. Tecknar avtal, betalar och beger mig med en förhoppning blandad med skepsis med mig pryttlarna i en liten Teliapåse.

 

jag är inte någon datanisse av rang, snarare tvärt om men till och med jag var ute på nätet på ett par minuter. Visst, hastigheten är alls inte något att skryta om. Speciellt inte när man är van vid 100Meg lina i bostaden men det funkar och med absolut minimalt trixande.

 

Vad har hänt? Det måste vara något lurt. Flera trevliga bemötanden på raken från Telia och dessutom inte en känsla av att man som mecanvändare ses som en pestsmittad i deras ögon!

 

Egentligen borde det ALLTID vara såhär enkelt men då det inte är det får man nog glatt notera denna förbättring!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...