Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inköp av gammal/ny Imac


laxen2

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag skulle vara hemskt tacksam om jag fick lite råd och synpunkter inför köp av en Imac.

 

Då är det äntligen dags för en ny dator. Denna gång hade jag tänkt byta från PC till en Imac. Jag är nybörjare på mac men har "läst på" lite för att inte vara helt i dimman. Eftersom jag har en "tjockskärm" är det inte aktuellt med en mac mini eftersom jag i så fall måse köpa en ny skärm också. Mac mini verkar dessutom klena för det priset om man kollar på konfugrationen och jämför med Imac. Eller vad tycker ni? Jag har läst en del på forumet men behöver ändå lite råd och hjälp med köpet.

 

Jag kommer att använda datorn som vanlig bruksdator dvs surf och arbete. Jag vill dock ha en lite bättre dator som håller ett tag, och slippa svära åt den ;)

 

Jag siktar på en 20" och undrar om skärmen är ok? Den verkar stor och bra nog och jag ska inte redigera några bilder så den verkar duga. Jag har läst lite och fått uppfattningen om att den är sämre en 24 tummaren som ska vara gudomlig, men att den duger gott och väl. Stämmer detta? 24" är dessutom lite dyrare och jag tror inte jag behöver en sån "bronto" skärm även om det kan vara gött ibland. Jag skulle nog aldrig ångra mig för att ha köpt en 24" ;)

 

De enda skapliga annonserna finns för Imac G5 men det har jag hört att det är inget att satsa på. Det ska väl vara minst C2D

 

Jag är inne på att köpa nytt, för att de annonser som finns ute har riktiga överpriser. Dessutom är flickvännen student, och så är det gött att få helt nya prylar som man vet vart dom har varit.

Minsta modellen låter lockande men ska man ta steget och köpa en 2,66Ghz. Är det prisvärt?

 

Att vänta på nya modeller verkar tråkigt. Kollade på en sida som länkades i en annan tråd där dom var neutrala till köp.