Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Öppna upp portar i routern


Playdoh

Rekommendera Poster

Har en Airport Extreme router. Försöker öppna upp en port så att jag blir kontaktbar i Vuze/Transmission.

 

Tror jag provat alla olika varianter och portat men utan lycka, är konstant okontakbar i alla torrentprogram.

 

Hur svårt ska det va? ;)

 

Någon som vill förklara hur man ska göra?

 

Helst vill jag stänga av brandväggen helt i routern, men det verkar inte gå.. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör programmet AirPort-verktyg, som du hittar i Verktygsmappen. Välj din basstation, så att du får upp konfigurationsrutan för den. Klicka på "Internet" i verktygsraden, och sedan på fliken "NAT". Kryssa i "Aktivera NAT-portkopplingsprotokoll".

 

I Vuze, så öppnar du inställningarna, och klicka på pilen vid "Plugins", sedan klickar du på UPnP, och kryssar i rutan "Aktivera UPnP". Klicka även på pilen vid UPnP till vänster, så att du även ser alternativet "NAT-PMP". Aktivera den också.

 

Glöm inte att du måste uppdatera routern, dvs starta om den, för att inställningarna ska gälla.

Starta även om Vuze. När du nu startar Vuze, så kommer den själv att tala om för routern vilka portar den behöver, och dessa öppnas. De stängs igen när du avslutar Vuze.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...