Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

inbyggda antenen i iMac, bra lr dålig?


iMacstream

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har just nu en pc med en extra internetanten tillkopplad så att jag kan få signal. (datan står väldigt långt ifrån routern så denna anten gör så att jag får bättre signal)

 

jag undrar ifall den inbyggda antenen i iMac e bra. Får man bra signal? kan man köpa till en bättre anten ifall det inte funkar med den inbyggda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju iallafall möjligheten att göra med 802.11n om du har en router som stödjer den standarden! och vad jag har hört skall den ha längre räckvidd och högre hastigheter :)

 

Jag kör 802.11n med min iMac och Apple Airport Extreme som router...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju iallafall möjligheten att göra med 802.11n om du har en router som stödjer den standarden! och vad jag har hört skall den ha längre räckvidd och högre hastigheter :)

 

Jag kör 802.11n med min iMac och Apple Airport Extreme som router...

 

är det något man får ställa in själv eller blir det så automatiskt, sitter på en iMac och köpte en AirPort Extreme i förrgår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det något man får ställa in själv eller blir det så automatiskt, sitter på en iMac och köpte en AirPort Extreme i förrgår.

 

Det skall vara standard med "802.11n (802.11b/g-kompatibelt)" men ta en titt i "Airport-verktyg" och kolla på denna sektion under "Radioläge:".

post-19391-1218640334_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...