Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skummis eller spammare?


PowerBook160

Rekommendera Poster

PowerBook160

På sistone har jag börjat få mail från en viss herr "Prakash".

Han skickar ofta bilder, men dom går inte att visa. Ämnet är ofta typ "Fwd: blablabla", "Funny :-)" eller "Re: ".

Igår skickade han ett meddelande där det bara stod "What?".

 

Har ngn annan fått spam från honom eller är jag "the chosen one"?

Lite konstigt ändå, för massmailare addresserar ofta till "undisclosed:recipients" men han skickar till min mailaddress (*************@bredband.net).

Så är jag en av många spammottagare eller har han fått tag på min address på ngt sätt? Jag är ju inte den som lägger ut mitt namn, hemaddress eller epostaddress på nätet, så...

 

Så är Mr Prakash skummis eller spammare? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har då och då under ett års tid fått mejl från olika personer i Sydafrika, och alla verkar vara till en och samma person. Mejlen är helt oskyldiga, och har inga länkar eller bilder, men det är bisarrt ändå. Har valt att inte svara, för man vet ju aldrig om det är ett ovanligt raffinerat adressfiske för framtida spam...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett effektivt spamskydd. www.wopsa.se webbhotell har en funktion som heter Boxtrapper spam trap som går ut på att alla nya måste verifiera sig med att svara på ett mejl. Spammare svarar aldrig så man slipper se eländet. Mejlen på serven raderas efter en inställd tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gmail is the shit. Ytterst få spam som slinker igenom filtret som det är nu iaf! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Powerbook; jag tror det är en bot du har att göra med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
gmail is the shit. Ytterst få spam som slinker igenom filtret som det är nu iaf! :ThumbsUp:

 

Instämmer. Tror aldrig jag har fått spam i min inbox. De hamnar direkt i "Spam" på servern (Gmail).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, säkert en bot, det är bara att deleta mailet och inte fundera mer på det.

Det kan vara ett konstprojekt.

Det finns konstnärer som använder bot:s för olika uppgifter. Oftast så kommer dessa konstnärer inte från dom klassiska konsthögskoleutbildningarna utan oftast från media/ingenjör hybrid utbildningar. dom brukar vara duktiga på att skriva program kod osv. Dom kan samla in olika uppgifter för olika projekt frå internet, dom flesta rätt harmlösa.

Kanske för at driva något grafiskt gränssnitt.

 

Men hur som helst jag deletar alla mail som bara har en uns av förvirring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...