Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

tappar kontakten med internet


teamfagott

Rekommendera Poster

Haj!

 

Den trådlösa uppkoppkopplingen försvinner mellanåt. Väldigt ofta nuförtiden. Oftast kommer den tillbaks efter några sekunder. Tyvärr innebär detta att det tex är omöjligt att ladda upp filer till tex Vimeo då denna inte startar igen efter avbrottet. Streamd video är ett h-veta. En windoze peze som är kopplad till samma trådlösa bredband har inte det här problemet.

 

Den senaste veckan har jag haft stora problem att se streamad video från youtube och andra sidor. Något annat konstigt som händer är att sidor med java plötsligt slutar att fungera tvärt (både i FF och Safari) Samtidigt som detta händer sker följande i loggen

Aug 8 10:31:31 minmac Firewall[37]: Deny JavaApplicationS data in from ::ffff: varför gör den så?

 

Vad göra (är ny macian)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Hej,

Läste ditt inlägg först nu. Fick du någon rätsida på problemet med den trådlösa uppkopplingen? Har haft liknande trassel med ena dotterns Mac Mini, anslutningen kommer och går på ett mycket irriterande vis. Kommit på någon lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har också haft precis samma problem. Fick ingen rätsida på det. Löste det genom att köpa en Airport express och koppla in mini med kabel till den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reflecs, menar du att du köpte YTTERLIGARE en Airport Express och anslöt med kabel till Minin? Eller har du en annan Basstation, Airport Extreme?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste vara ngt fel på era minis eller så är det ngt som stör ut. Provade trådlöst med min mini igår och det funkar fint. Inte speciellt snabbt men uppkopplingen är stabil. Ligger runt 14-15Mbit upp och ner. Skulle säkert få högre med en ordentlig router. Den jag har är inget vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...