Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man synka iphone och datorn via bluetoth?


Kristiansson

Rekommendera Poster

Kristiansson

Kan inte hitta så jag kan synka itunes på min dator och min telefon via bluetooth. Gör det via sladden men det känns lite bbb.

 

Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, sök lite innan du ställer en fråga.

Denna fråga har blivit besvarad ett antal gånger.

 

Bluetooth på iPhonen används endast till de trådlösa headseatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret är alltså nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle gå alldeles för långsamt att överföra musik via blåtand. Hastigheten på blåtand är 3 Mbit/s i bästa fall, och på USB2 är hastigheten 480 Mbit/s. Det är rätt stor skillnad i hastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle gå alldeles för långsamt att överföra musik via blåtand. Hastigheten på blåtand är 3 Mbit/s i bästa fall, och på USB2 är hastigheten 480 Mbit/s. Det är rätt stor skillnad i hastighet.

 

Vem bestämmer att det är alldeles för långsamt? Jag kanske VILL synca via Bluetooth, och det spelar kanske inte mig någon roll hur lång tid det tar? Dessutom kanske jag bara vill synka kalendern och inte musiken?

 

Tycker inte om när leverantören stänger av en del funktioner. Trodde definitivt att det skulle gå att synka via BT... :(

 

Det bästa hade varit om man själv fick välja vad man ville synka vid BT- respektive Kabel-synkning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore väl bättre att synka via Wifi i så fall. Det är ju bra mycket snabbare, och finns i både Macen och iPhonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan hålla med er bägge.. MEN jag har personligen j*igt svårt för när tillverkarna inte implementerar fullt ut?!

Vad är problemet? Min SE K750i hade full BT-implementering 2004, det är inte som att Apple behöver Betatesta nya features i BT-stacken precis. Ofattbart och snålt att köra kastrerad BT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med och irriterar mig över detta och en del andra saker som jag tycker dom borde tagit med. Bara en så enkel (funnits i många år på andra fabrikat i alla fall) sak som att kunna skicka en bild eller kontakt till en annan telefon via BT eller att få en bekräftelse på att ett SMS har gått fram till mottagaren, saknas i 3G'n. Det är ju inte några revolutionerande funktioner precis. Speciellt SMS-bekräftelsen saknar jag eftersom jag har så förbålt dålig mottagning med Telia.

Telefonen är ju grymt läcker på många sätt o vis men den saknar samtidigt många funktioner som jag vant mig vid med SE 990i o P1. Hoppas det kommer någon uppdatering snart som råder bot på en del av dem.

//Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också att det borde vara möjligt att synka telefonen med BT. Det fungerade ju fantastiskt snabbt och smidigt med min gamla Nokia 5500. Varför inte ha en inställning där man kan synka kontakter/kalender med BT, musik/video med kabel.

 

Som det är nu så känns det väldigt 1996 att behöva en kabel för att synka.

 

Som relativt ny i Mac-världen kan jag sorgset konstatera att Apple som företag har fantastiskt stora brister. Till en början tyckte jag att allt som Apple producerade var kanon. Dom är så tjuriga när det gäller vissa saker... Har vi tur så blir dom mer lyhörda när tjurskallen Jobs kliver av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore väl bättre att synka via Wifi i så fall. Det är ju bra mycket snabbare, och finns i både Macen och iPhonen.

 

Om jag vill synkronisera via Bluetooth - låt mig då göra det.

Om jag vill synkronisera via trådlöst - låt mig då göra det.

Om jag vill kunna ansluta en Bluetooth-enhet - låt mig då göra det.

 

Det är jag som ska få göra valet - inte Apple.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om BT är långsamt så är det ju onödigt att utesluta möjligheten. Kan man tycka. Sen har ju iFånen ingen IR heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittills har jag använt min mobiltelefon för att synka adressboken och iCal med mina båda datorer, hemma och på jobbet. Jättesmidigt via BT. Med iPhone kommer det bli jobbigare eftersom jag måste koppla in sladden varje gång. Men, är det öht möjligt att synka med två datorer? Måste jag betala dyrt för MobileMe el. liknande för att det här ska funka i fortsättningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittills har jag använt min mobiltelefon för att synka adressboken och iCal med mina båda datorer, hemma och på jobbet. Jättesmidigt via BT. Med iPhone kommer det bli jobbigare eftersom jag måste koppla in sladden varje gång. Men, är det öht möjligt att synka med två datorer? Måste jag betala dyrt för MobileMe el. liknande för att det här ska funka i fortsättningen?

 

synka de med google calendar och så kör du nuevasync eller dylikt från den till iphonen så synkas alla over the air gratis ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synka de med google calendar och så kör du nuevasync eller dylikt från den till iphonen så synkas alla over the air gratis ;)

Aha, shysst. Jag körde synkning via google cal för nåt år sedan. Funkade kanon... i typ två veckor. Sen uppgraderades programvaran och den började kosta pengar, rätt mycket pengar om jag inte minns fel. Minns däremot inte längre vilket program det var jag använde. Ska testa Nuevasync så fort jag får mitt telefonnummer porterat till Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, shysst. Jag körde synkning via google cal för nåt år sedan. Funkade kanon... i typ två veckor. Sen uppgraderades programvaran och den började kosta pengar, rätt mycket pengar om jag inte minns fel. Minns däremot inte längre vilket program det var jag använde. Ska testa Nuevasync så fort jag får mitt telefonnummer porterat till Telia.

 

synkning mellan ical och google calendar fungerar fram och tillbaka gratis sen några veckor tillbaka

http://mac.feber.se/art/62997/google_calen...med_caldavsupp/

 

sedan kör du nuevasync för google calendar -> iphone synk fram och tillbaka

www.nuevasync.com

 

Detta gör att ical, gcal och iphone hålls synkroniserade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm... fattar inte alls hur det funkar. Att synka iCal med gCal alltså! Tydligen måste man ha OS X 10.5, och det har inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synkning mellan ical och google calendar fungerar fram och tillbaka gratis sen några veckor tillbaka

http://mac.feber.se/art/62997/google_calen...med_caldavsupp/

 

sedan kör du nuevasync för google calendar -> iphone synk fram och tillbaka

www.nuevasync.com

 

Detta gör att ical, gcal och iphone hålls synkroniserade

Tack för ett bra tips. Synkas även adressboken via detta förfarande? Om inte, hur göra för att synka adressboken?

 

Men ändå, en sådan enkel funktion som synkronisering av kalender/adressbok via BT borde för F*N varit med från början. Kom igen nu, hjälp till och dissa Apple lite... Dom har glidit på en räkmacka alltför länge nu! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...