Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple kan stänga av dina iPhoneprogram.


rickard1234

Rekommendera Poster

marcushedenstrom

Det finns en lista på apples server. Just nu är den i princip tom. Det ligger ett dummie-program där.

 

Men iPhone skulle kunna kontrollera den listan varje gång du ska starta ett program. Och ha en kopia lokalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en lista på apples server. Just nu är den i princip tom. Det ligger ett dummie-program där.

 

Men iPhone skulle kunna kontrollera den listan varje gång du ska starta ett program. Och ha en kopia lokalt.

Förklarar en gång till är du snäll...

 

Skulle min (framtida) iPhone (3G) konstant koppla upp sig mot Apple (motsvarande Little Snitch) om jag nu jailbreakat den? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklarar en gång till är du snäll...

 

Skulle min (framtida) iPhone (3G) konstant koppla upp sig mot Apple (motsvarande Little Snitch) om jag nu jailbreakat den? :ermm:

rent tekniskt ja.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu, ett par dagar efter det att nyheten har spritts så har fler kunnat kika närmare på den utpekade funktionen och det finns alternativa förklaringar - att det är en säkerhetsfunktion för att kontrollera vilka program som får komma åt kärnan av operativsystemet.

 

http://daringfireball.net/2008/08/core_location_blacklist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägg:

 

Funktionen ser ut att vara kopplad till GPS-program - så att obehöriga inte ska kunna spåra dig (bland annat).

Ett integritetsskydd med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...