Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MobileMe - Public


Optimala

Rekommendera Poster

Jag roar mig med testversionen av MobileMe och har bl a lagt ut en hemsida, som funkar fint. (Om än segt...) Nu har jag lagt ut lite jox i public-mappen på iDisk, skyddat med ett lösenord och inbillar mig att man ska kunna gå in där med hjälp av mitt användarnamn + lösenordet, och kolla eller ladda ner av filerna. Problemet är bara att jag inte förstår HUR! Vilken adress ska man ha för att ta sig dit? Jag har testat en massa varianter, men antingen finns inte sidan eller också ombeds jag att logga in på mitt konto. Eftersom jag i det här läget låtsas att jag inte är jag, kan jag ju inte göra det... Någon som kan förklara vart jag ska skicka mina vänner för att de ska kunna ta del av mina grejer? Med hemsidan är det inget problem, dit fick jag en adress...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men då får jag beskedet "Unauthorized" - beroende på att jag missat vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men då får jag beskedet "Unauthorized" - beroende på att jag missat vad?

 

En gissning är att man inte har tillgång till detta under testversionen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, tror du att Apple är så taskiga? Ja, det låter ju som en rätt vettig förklaring - jag har banne mig försökt alla sätt att komma dit utan att lyckas. Men lite märkligt att man inte ska få testa alla funtioner, tycker jag. Om jag nu tänkte köpa betalversionen, så vet jag ju inte att jag verkligen kan dela...

Men tack för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...