Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spela in från tv till iPhone


Dia2

Rekommendera Poster

Hej

 

Undrar om det går att spela in från tv till iPhone...Vill inte spela in svensk tv utan från parabol.

Går det på något sett?, jag har Pinnacle TV for Mac Hybrid Stick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Den kommer ju med EyeTV Lite för bland annat inspelning. Så jag antar att du kan spela in program till din dator.

 

Fullversionen av EyeTV har ett par knappar i huvudfönstret, om du går till "Recordings". Där har du till exempel 'Toast', 'iPod', 'AppleTV' och så vidare. Klicka på "iPod" så exporteras inspelningen till iPodvänligt format och placeras i ditt iTunesbibliotek som en TV show.

 

Om Lite-versionen av EyeTV inte har detta får du använda iSquint/Visual hub för att konvertera själv. Du hittar inspelningen i Eyetv's arkiv. Det ligger antagligen i dokumentmappen om du inte har ändrat inställningarna.

 

Leta upp inspelningen, högerklicka på den och välj "Visa paketets innehåll". Det är mpg-filen du vill åt.

 

Kör den genom iSquint eller Visual hub, importera till iTunes och synka din iPod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Eller så missförstod jag. Parabol skrev du.

 

Den tunern du har är enbart för marksänd digital TV. Du kan inte använda den för att spela in satellit.

 

Hybrid-stickan har även en analog del, och du ska ha fått med en adatperkabel för s-video och composite. Så på något sätt får du skaffa en satellitbox, och koppla den via composite eller scart->svideo till din Hybrid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag har EyeTv 3 till den. Har lyckats spela in till min bärbar har gjort det i flera månader.

 

Men du kanske missförstod vad jag menade, jag vill spela in direkt till iphone, trådlöst kanske?, utan att koppla till någon dator.

Har sålt min macbook pro så har bara min iMac kvar och den är långt från tv:n, vill därför se om det går att spela in trådlöst till iPhone på nåt sätt.

När jag hade min bärbar lyckades jag spela in trådlöst på bärbaren utan att dra kabel mellan tvn och macbook pro. Jag behövde bara ansluta tv kortet i datorn. (Det gick bara att spela in svensk marksänd tv trådlöst)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Men du kanske missförstod vad jag menade, jag vill spela in direkt till iphone, trådlöst kanske?, utan att koppla till någon dator.

 

Aha! Nej, det går inte. Du kan inte få in media (film, musik med mera) på din iPhone utan att docka med datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt som en plätt!

Jag spelar in från tv till dvd på min inspelare och sedan stoppar jag in skivan i datorn och konverterar för iphone i handbrake -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Men Dia2 vill ju spela in direkt på sin iPhone. Ingen dator inblandad, eller åtminstone inte kopplad till iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Dia2 vill ju spela in direkt på sin iPhone. Ingen dator inblandad, eller åtminstone inte kopplad till iPhone.

 

precis, så det blir nog att köpa en bärbar men har hört att det kommer nya i september så får vänta några veckor ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...