Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hittar inte mailadresserna efter systembyte


harryg8

Rekommendera Poster

Jag har en Powerbook G4. Efter att jag har bytt hårddisk och operativsystem till 10.5.4 så har jag fått problem. Jag har lagt min gamla hårddisk som extern och kan gå in i den och hämta saker.

 

1. Jag kan inte hitta mina sparade mailadresser eller mail i Entourage.

2. Jag kan inte hitta mina gamla bookmarks i Explorer eller Safari.

3. Jag kan inte få iPhoto att fungera igen. Finns det någon gratis uppgradering till iPhoto eller måste man köpa en ny?

 

Kan någon hjälpa mig?

 

MVH

 

harryg8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog klonat hd:n och sedan gjort en arkivera och installera (eller vad det heter) fran Leopardskivan. Da hade du haft kvar iPhoto, nu maste du nog köpa en ny skiva av Apple...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kvar iPhoto på originalskivan som följde med datorn. Det hjälper inte att ominstallera. Jag har kopierat hela iphoto inkl bilder men programmet stänger av sig så fort man försöker starta det. Bilderna hittar jag o kan öppna med andra program.

 

Jag har hela gamla hårddisken intakt och kan starta från den! Problemet är att jag inte kan hitta var ex mailadresserna ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla pa din harddisk. Välj huset (ditt namn) sedan bibliotek och sedan mail. Jag tror du maste starta fran din gamla och exportera dina mail, sedan stata fran nya och importera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Per Anders

Min gamla hårddisk har jag ansluten via USB. Hur gör jag för att starta från den?

 

Jag kan gå in i den gamla hårddisken från skrivbordet. Jag har försökt att starta mitt gamla Entourage men det går inte då det är det nya som startar. Kanske inte går att göra så?

 

Jag har försökt att importera från nya Entourage men jag vet inte var dokumentet ligger som innehåller gamla mailregistret (adressboken).... Om jag gör som du säger, går in på den gamla hårdisken markerar bibliotek. Sedan finns det ingen mapp som heter mail......!

 

Däremot så finns det en mailmapp under System men där finns inget som verkar innehålla adresser.

 

Jag måste tänka fel på ngt sätt...

 

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Du hittar filerna under Användare/~din gamla användare~/Bibliotek

 

och under respektive undermapp

 

/Mail - hittar du Mail (bör nog importeras från Mail på din nya användare)

/Safari - för safari

/Application Support - för övriga program

 

Ofta finns det importfunktioner i programmen du använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Entourage mailboxar och adresser ligger i en jättefil som man hittar under:

Användare/~din användare~/Dokument/Microsoft användardata/Office 2008(04)-identiteter/~din identitet~

(eller motsv på engelska)

 

Funktionen att importera "gamla" användare fungerade väldigt dåligt eller snarare inte alls i "originalsläppet" av Office 2008 på andra språk än engelska, så "fejka till" en användare och uppgradera till 12.0.1 eller 12.1 varefter du kan importera din gamla box.

 

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...