Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3G från USA funkar med Telia?


Hilding83

Rekommendera Poster

Måste bara få det bekräftat:

Visst fungerar iPhone 3G från usa med Telia abb här i sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OCh hur har du tänkt köpa den i USA. Ska du bli amerikansk medborgare först? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OCh hur har du tänkt köpa den i USA. Ska du bli amerikansk medborgare först? :)

 

Va? Det är knappast så att man behöver vara amerikansk medborgare för att få tag på en iPhone 3G från USA.

Här kan du t.ex. få tag på över 1000 iPhone's 3G:

http://search.ebay.com/search/search.dll?f...&category0=

 

 

Nån som vet svaret på min fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den olåst fungerar den med vilken operatör som helst i Sverige. Är den låst så lär den inte fungera med Telia utan med AT&T om den är Amerikansk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har de inte infört tvångs-registrering av abonnemanget med at&t direkt när man köper 3gversionen?

 

eller finns det alternativ? hade gärna köpt en iphone från usa isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ooj är det så. Är nästan säker på att jag läst nånstans att Telia ska funka då de är en av operatörerna apple "aktiverat" vid "tillverkning" av mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har de inte infört tvångs-registrering av abonnemanget med at&t direkt när man köper 3gversionen?

 

eller finns det alternativ? hade gärna köpt en iphone från usa isf.

 

Jupp, så är det.

 

Och olåsta iPhone 3G's köpta i USA finns inte, så det ser tungt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har de inte infört tvångs-registrering av abonnemanget med at&t direkt när man köper 3gversionen?

 

eller finns det alternativ? hade gärna köpt en iphone från usa isf.

 

Visst går det att ordna, var där precis och en polare som har abonnemang med AT&T köpte en iPhone 3G till mig. Sen ringde han direkt efter och gjorde en "Cancel" på abonnemanget, de tar en Cancellation fee på 200 dollar.

 

Så allt som allt:

Iphone 3G 8GB 199 dollar + Cancel fee 200 dollar = 400 dollar totalt = 2400kr SEK.

 

Nu väntar jag bara otåligt på SIM-unlock som borde fan komma SNAAART! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst går det att ordna, var där precis och en polare som har abonnemang med AT&T köpte en iPhone 3G till mig. Sen ringde han direkt efter och gjorde en "Cancel" på abonnemanget, de tar en Cancellation fee på 200 dollar.

 

Så allt som allt:

Iphone 3G 8GB 199 dollar + Cancel fee 200 dollar = 400 dollar totalt = 2400kr SEK.

 

Nu väntar jag bara otåligt på SIM-unlock som borde fan komma SNAAART! :)

 

Om det där verkligen funkar är det ju inte direkt fy skam.

Synd att man inte känner någon i staterna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det jag som var lite för snabb vid beställning alltså. Men men bara att vänta på Dev team.

 

Nån som har erfarenhet av de där "sim-unlock-korten" man annars kan använda? (Det där man stoppar ett annat litet simkort bakom det vanliga simkortet) Funkar 3G-bandet om man använder det?

 

Vart kan jag beställa isf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det jag som var lite för snabb vid beställning alltså. Men men bara att vänta på Dev team.

 

Nån som har erfarenhet av de där "sim-unlock-korten" man annars kan använda? (Det där man stoppar ett annat litet simkort bakom det vanliga simkortet) Funkar 3G-bandet om man använder det?

 

Vart kan jag beställa isf?

 

 

Har två stycken sim-kort som kommer idag. Kan maila dig efter jag har provat om det låter intressant? Köpte mina på tradera. Är dock skeptisk till att det kommer att funka men tyckte det var värt ett försök

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har två stycken sim-kort som kommer idag. Kan maila dig efter jag har provat om det låter intressant? Köpte mina på tradera. Är dock skeptisk till att det kommer att funka men tyckte det var värt ett försök

 

Absolut! Jag köper utan tvekan om det funkar!

Bara maila/pm:a/ringa/sms:a om så är fallet:

hello@danielhilding.se

0733 44 57 47

 

Nån annan som redan testat kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut! Jag köper utan tvekan om det funkar!

Bara maila/pm:a/ringa/sms:a om så är fallet:

hello@danielhilding.se

0733 44 57 47

 

Nån annan som redan testat kanske?

 

 

Enligt en av säljarna så ska alla funktioner fungera. Men han drar sig för att svara på frågor om vilken operatör han använder, om täckningen varar länge eller om 3g fungerar. Jag slutar vid halv tre så kommer att prova så fort jag kommer hem. Kommer nog att lägga upp en ny tråd enbart för Sim-korts hack så kan vi hålla diskussionerna där hädanefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt en av säljarna så ska alla funktioner fungera. Men han drar sig för att svara på frågor om vilken operatör han använder, om täckningen varar länge eller om 3g fungerar. Jag slutar vid halv tre så kommer att prova så fort jag kommer hem. Kommer nog att lägga upp en ny tråd enbart för Sim-korts hack så kan vi hålla diskussionerna där hädanefter.

 

Toppen, jag väntar redan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simkorts-adapter kan vara olagligt att använda - och är det också sannolikt. Ingen moralkaka - bara så att den som ska använda en hårdvarumetod för att knäcka sin telefon är medveten om det.

 

http://blog.iphone-dev.org/post/44768633/t...r-not-to-update

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...