Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ca 350 st Delivery Status Notification (Failure) & liknande (Spam&


Albert S

Rekommendera Poster

Nu har det hänt igen. Vanligtvis får jag väl en sådär 30-40 spam om dagen med varierande innehåll (som alla andra). De flesta hamnar i skräpposten i Mail.

 

Men nu har jag för andra gången fått ca 350 st Delivery Status Notification (Failure) & liknande mail. 280 gick direkt till skräpposten men 70 hamnade bland dom vanliga mailen.

 

Dom returnerade mailen är ibland vanligt spam, ibland ingenting alls. Gemensamt för alla är att det ser ut som om man har använt min e-post adress som avsändare (dock olika "namn" före själva e-post adressen).

 

Är det fler som har råkat ut för det här? Är det något skumt företag som har använt min e-post som avsändare eller är det bara ett väldiigt finurligt sätt att få folk att läsa spamen? (Står det Returned Mail och likn kollar man ju!)

 

/Albert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej! Det är dock inte ovanligt att en del spammare skickar mail som ser ut att vara returnerade, så att det ska se ut som att du skickat dem först, just för att få dig att titta efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej! Det är dock inte ovanligt att en del spammare skickar mail som ser ut att vara returnerade, så att det ska se ut som att du skickat dem först, just för att få dig att titta efter.

Ok, det låter ju ngt bättre. Frågan är då varför jag får så många just idag (eller snarare 1 dag i veckan)? Nu har det drösat in ett antal till så det är väl totalt kanske 400 spam-mail bara dom senaste timmarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det låter ju ngt bättre. Frågan är då varför jag får så många just idag (eller snarare 1 dag i veckan)? Nu har det drösat in ett antal till så det är väl totalt kanske 400 spam-mail bara dom senaste timmarna...

 

Det kan också vara så att din epost-adress använts, förfalskats i spam. Den ovälkomna reklamen har då blockerats och sedan har ett meddelande om att brevet inte skickats vidare skickats till avsändaren - till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...