Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone-önske-listan


Anna Muller

Rekommendera Poster

när man vrider iphonen i internetläge så vrider sig skärmen och man får ett större tagentbord att skriva på... Det borde funka i menyn eller iaf när du använder av något textbaserat där man kan skriva. Tycker det är rätt uselt.

 

Denna möjlighet finns och det är helt upp till utvecklarna av programmen att bestämma om man skall kunna tilta telefonen. Det fungerar t.ex. i Terminal, men inte i SMS. Som jag tolkat det av den enkla anledningen att man inte skulle få så mycket plats över för själva SMS-bubblorna på det viset. Det sitter ju en accelerometer i telefonen som gör att programmerare kan nyttja detta bäst de vill, t.ex. som spel som nyttjar att du tiltar telefonen. Terminal är för övrigt inte ett program som gått via Apple utan ett tredjepartsprogram. Avsaknaden av tilt i mail är dock ganska stor för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Tänkte mest för Mail och sms då man vill kunna skriva snabbt utan att behöva peta sig fram bokstäver...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många bra idéer i listan men jag vet inte om denna är med...

Möjlighet att boka möten med andra i Exchange. Nu kan man bara boka sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotlight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotlight.

 

Finns liknande program där du kan söka alla text i telefonen, men det är tyvärr tredjepartsprogram som kräver jailbreak.

 

Själv väntar jag fortfarande på ett riktigt GPS-program. Hade nöjd mig med det som är i, men det finns en enorm miss. Om man aktiverar nuvarane läge och kör bil så följer pricken fint med och bilden scrollas allteftersom man kör så att man ser precis var man är, mycket liten fördröjning. Om man däremot väljer vägbeskrivning så ser man hur pricken börjar röra sig, men plötsligt försviner den ut ur bild och man måste manuellt scrolla efter den rosa linjen för att se var pricken befinner sig. Detta gör ju att vägbeskrivning är totalt meningslöst då man inte kan sitta i bilen och scrolla runt var 30e sekund. Skulle underlätta enormt för mig som jobbar som lots och kör runt på okända industriområden hela dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...