Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone-önske-listan


Anna Muller

Rekommendera Poster

I grunden bra fasten hel del saker som saknas:

 

* Flashstöd - Jag jobbar som flashutvecklare och det är en mycket kraftfull teknologi. Visst finns det en hel del reklam, men ifall det går att installera adblocker på safari är det inget problem. Tänk på alla sajter som använder .flv för streamad video, alla audiospelare i flash (myspace osv) och alla flashspel som finns. Jag tror inte processorn är för långsam men Adobe får jobba på att ta fram en bra version för Iphone (och osx i allmänhet).

 

* Flera alternativ vid textskrivning - nu får man bara upp ett och det är sällan det är rätt.

 

* Copy/paste såklart

 

* Skicka kontakter - kanske går men jag har inte lyckats

 

* Safari - se till att inte sidan laddas om varje gång man byter flik. Vill jag uppdatera gör jag det manuellt. Bättre caching och snabbare rendering av sidorna.

 

* Profiler - så att man snabbt kan växla till Battery saving mode eller fullt fjös mode

 

* Se till så att den inte fuckar upp ordningen på ikonerna när man uppdaterar program.

 

* Filhanterare med bra sök är ett måste. Gärna en avancerad quick look funktion i denna där man direkt kan editera tex textfiler

 

* Överlag stabilare och snabbare OS

 

* Synkronisering via WLAN, ingen jädra sladd ska behövas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

...och så;

 

- veckonummer i kalendern (och inte som nu när man synkar - en prick varje dag bara för veckonumrets skull)

 

- aluminium-bakstycket tillbaka!

 

 

/// Puh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna funktion finns redan, håll bara fingret på bilden och efter ca ´2 sekunder kommer det fram en dialogruta som frågar om du vill spara bilden!

 

AHA! tackar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

- Kunna ladda ner nya podcasts direkt till iPhone utan att docka med iTunes.

 

- Coverflow i adressboken.

 

- Veckovy i kalendern.

 

- Copy-paste (för femtisjunde gången i tråden)

 

- Fritextsökning bland musik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Kunna ladda ner nya podcasts direkt till iPhone utan att docka med iTunes.

- Coverflow i adressboken.

 

I agree, totally! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunna skicka kontakter och kalenderhändelser till andra via mail, BT & Wifi

Fullt BT stöd

Strömma musik till en AirPort Express

Varför inte kunna skriva ut dokument, mail, bilder (vykort?) med nätverksskrivare?

Synka iTunesbiblioteket trådlöst

Veckovy i kalender samt olika färger på olika kalendrar

Synk av "att göra"-lista

Coverflow-adressbok

MiniFinder, gärna med möjlighet att i iTunes markera mappar som ska synkas

Möjlighet att radera alla filtyper, inte bara film

Tycker att det ska raderas på lite olika sätt (ett för video, ett annat för mail & anteckningar), så ska det inte se ut. All radering bör fungera likadant

Multi touch-snurrskiva till telefonen (vore tufft som löjligt alternativ)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saknar en dum grej som jag blev beroende för många år sedan.

Bekräftelse för ett skickat sms, alltså så man vet om mottagaren fått meddelandet levererat.

Det kunde man löst med att "pratbubblan" blivit röd om sms:et inte nått fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Svenskt tangentbord (ÅÄÖ) !!!!!

 

- Statusskärm som räknar samtalsminuter, skickade SMS och datatrafik via 3G/Edge (så man kan hålla koll på månadskostnaderna)

 

- Batteriförbrukningsanalys, vore kul att kunna kolla upp varför telefonen ibland verkar dra mycket batteri - dvs hur mycket ström olika användningar/app dragit sedan senaste laddning.

 

- Copy/Paste (helst med klippbok så man kan kopiera info i ett program och flytta till ett annat)

 

- Smartare webbläsehantering av länkar (typ att textlänkar automatiskt förstoras om man stannar till med fingret ovanför dom, nu är det ofta svårt att träffa av rätt sidsiffra för att bläddra i trådar etc)

 

- Smartare "T9"

 

- Möjlighet att administrera kontaktgrupper i telefonen (bökigt att hantera detta i datorn)

 

- Bättre Exchange-stöd (har skickat mail som försvunnit)

 

- MMS (helst stöd för att skicka foto mitt under ett samtal med någon)

 

- Inte arrangera om apps efter uppdateringar (så man kan hålla ihop liknande apps på samma skrivbord)

 

- Egna "ringsignaler" även för SMS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget illa menat, men det är tur att inte alla är såna, hade alla varit det misstänker jag att Nokia 3210 fortfarande hade varit döcool ;):P

 

http://vet.hut.nu/?id=13

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stenofsweden

Om det gäller uppdateringar som verkligen går att fixa i mjukvaran så...

 

Prio 1: Microsoft Active Sync måste även kunna synka Uppgifter/To Do

Prio 2: Klipp och Klistra

Prio 3: Förbättrad 3G mottagning (om det nu är ett mjukvarofel?)

 

Kamera, metalbakstycke, minneskortsplats osv. är pointless att ta upp enligt min mening, då pratar vi om en ny telefon... och det är en helt annan 5:a

 

 

 

Just my two cents

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget illa menat, men det är tur att inte alla är såna, hade alla varit det misstänker jag att Nokia 3210 fortfarande hade varit döcool ;):P

 

Jag bytte faktiskt upp mig från just en Nokia 3210 till en iPhone...

Gick jag upp eller ned i döcoolhetsstatus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget illa menat, men det är tur att inte alla är såna, hade alla varit det misstänker jag att Nokia 3210 fortfarande hade varit döcool ;):P

 

Har fortfarande kvar min 3210. Batteriet är dock slut i den. Lysande telefon. Använde den senast förra året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte faktiskt upp mig från just en Nokia 3210 till en iPhone...

Gick jag upp eller ned i döcoolhetsstatus?

Klara pluspoäng i min bok i alla fall eftersom du både kör old school och nytt :)

Vad jag menade var såklart att evolutionen hade avstannat totalt om alla hade tänkt "Oh vilken bra <sätt in valfri sak här> jag köpt, den är spjutspetsen av ny teknologi och kan omöjligt bli bättre!"

När jag ska köpa bil och är intresserad av t ex en 2001 års modell läser jag inte tester från 2001 när alla är lyriska av kejsarens nya kläder, utan hellre då en test av 2002 års modell där de drar paralleller med 2001:an och alla irriterande småfel den hade ;)

Fair play till alla som finner iPhone uppfylla alla önskemål och finner det otroligt att den kan förbättras, jag är bara inte en av dem/er. Jag gillar den skarpt men ser samtidigt felen/bristerna.

 

@stenofsweden Du har helt rätt, men jag tänkte bortom gen. 2 när jag ändå var i gång. Jag tvivlar på att SE, Nokia Samsung, HTC & Co inte tänker kontra iPhone och då gäller det att både titta i backspegeln och hålla sig på banan så man inte blir en has-been över natten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja ha funktionen att kunna spara ner Googel Maps kartor i iPhonen, för att sedan när jag är ute och åker utomlands kan använda dem utan att det kostar massa pengar för att jag ska ladda ner kartan!

 

Fanns till Jailbreak förut så man får hoppas att det kommer till App Store snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt. Jag har i alla fall inte det på min 3G.

 

Inte? Jag är ganska säker på att när jag går in i något album har jag "blanda" längst upp :S Jag brukar köra med det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ha någorlunda bra batteritid så har jag både GPS och 3G avstängt. Jag skulle därför vilja ha en applikation som aktiverar exempelvis 3G när jag öppnar safari för att sedan stänga av 3G när jag stänger safari. Liknande funktion skulle man kunna tänka sig för Maps.

Förstår inte varför man inte har försökt använda sig av denna teknik då man knappast har någon nytta för 3G och GPS annat än i Maps och Safari.

 

FIXA! :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte? Jag är ganska säker på att när jag går in i något album har jag "blanda" längst upp :S Jag brukar köra med det iaf.

 

Jodå, det finns. Har bara inte hittat det tidigare eftersom att funktionen ligger under spår och jag använder aldrig spår vyn. Gillar album vyn mycket bättre. Och när du blandar i ett album så blandar du ju bara låtarna i just det albumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sms i landscape mode(samma som när man vrider telefonen i safari) hade varit väldigt uppskattat från mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Multi touch-snurrskiva till telefonen (vore tufft som löjligt alternativ)

 

Det finns en app för 7 kr som gör ungefär detta: RotaryDialer. Har även ljud. :ThumbsUp:

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...