Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone-önske-listan


Anna Muller

Rekommendera Poster

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Stöd för A2DP-profilen, så att man kan lyssna på musik med BT-headset i stereo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att den kan ta emot filer över bluetooth.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Fullständig BT-implementering! Nuvarande är på Samsung 2003-nivå.

*Filhanterare

*copy/paste

*Valbart SMS-interface (inbox/sent eller nuvarande utseende) möjlighet att radera enskilda SMS + forward funktion.

*Minneskortplats. (Visst, den har upp till 16Gb redan, men jag kan inte se varför man inte skulle kunna ha kortplats också

*Val/utbytbara SMS-signaler/systemljud

* Autofocuskamera, behöver ej vara 5Mpxl +, men SE K750 var en milstolpe i kameramobiler som kunde producera bilder värda att spara, så åtminstone den nivån borde Apple kunna fixa/lägga sig på

 

EDIT: Vad är syftet med denna undersökning? Ren nyfikenhet eller ska det leda till en "petition" till Apple, signad av alla medlemmarna här (som stödjer önskemålen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MMS. Teman som faktiskt fungerar, skall inte behöva jailbreakas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, lägg till MMS också, pointless feature enligt min åsikt, men pinsamt att inte kunna ta emot från vänner..

:blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Fullständig BT-implementering! Nuvarande är på Samsung 2003-nivå.

*Filhanterare

*copy/paste

*Valbart SMS-interface (inbox/sent eller nuvarande utseende) möjlighet att radera enskilda SMS + forward funktion.

*Minneskortplats. (Visst, den har upp till 16Gb redan, men jag kan inte se varför man inte skulle kunna ha kortplats också

*Val/utbytbara SMS-signaler/systemljud

* Autofocuskamera, behöver ej vara 5Mpxl +, men SE K750 var en milstolpe i kameramobiler som kunde producera bilder värda att spara, så åtminstone den nivån borde Apple kunna fixa/lägga sig på

 

EDIT: Vad är syftet med denna undersökning? Ren nyfikenhet eller ska det leda till en "petition" till Apple, signad av alla medlemmarna här (som stödjer önskemålen)

 

 

Vi sitter och filar på en själva till nästa nummer och vilka kan ge bäst input om inte ni forummedlemmar? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant.. men fortfarande inte svar på min fråga ;):P

Syftet - Nyfikenhet eller lobba för dessa funktioner hos Apple?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att spinna vidare på TreeXs edit; De förbättringar som nämns är ju till en uppenbar fördel för produkten och de är inte svåra att implementera. Borde inte Apple ha någon sorts kundkontakt/utvecklingsforum för att ta åt sig av den kreativa feedbacken på produkter. Det känns mest som att Apple bestämt sig för att göra på ett visst sätt och göra det så oavsett vad. Uppenbarligen så bryr sig konsumenterna om produkten och vill ha en bättre produkt. Varför inte göra marknaden glad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljudinspelare känns självklart. Kanske inte nödvändigt att spela in en rockkonsert, men att kunna spela in samtal är guld värt. Jag spelar ofta in samtal på telefonsvararen för att kunna lyssna flera gånger utan att behöva betala för det, t.ex. om någon lämnar sitt telefonnummer på telefonsvararen. Men ska man implementera en inspelare för samtalet kan man lika gärna göra en ljudinspelare som på vilken SE-lur som helst. Det optimala vore att ha en knapp under samtalets gång, precis som kontakter, mute och högtalare, där man med ett klick spelar in samtalet.

 

(Kan även vara bra att ha om man blir mordhotad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash

Bättre batteri tid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Global sökfunktion för hela telefonen -

t.ex.: om jag i kontakter har en person som är låt oss säga

trädgårdsarkitekt men inte kommer ihåg vad han heter,

så borde jag kunna söka på "trädg...".

I kalendern kan man inte heller söka!

 

I min gamla Treo 650 finns alla dessa funktioner.

 

/Berndt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre batteritid.

MMS.

Copy and paste.

Shuffle funktion i iPoden.

Video inspelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shuffle funktion i iPoden.

 

shuffle finns väl, om man går in i spellistor kan man välja blanda (shuffle). iaf på min 2G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saknar inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att spinna vidare på TreeXs edit; De förbättringar som nämns är ju till en uppenbar fördel för produkten och de är inte svåra att implementera. Borde inte Apple ha någon sorts kundkontakt/utvecklingsforum för att ta åt sig av den kreativa feedbacken på produkter. Det känns mest som att Apple bestämt sig för att göra på ett visst sätt och göra det så oavsett vad. Uppenbarligen så bryr sig konsumenterna om produkten och vill ha en bättre produkt. Varför inte göra marknaden glad?
Det brukar kallas att man ska göra en marknadsundersökning. Vilket apple inte verkar ha gjort någonstans utanför usa. Vilket bara är pinsamt.

 

Funktioner som SKA finnas:

* MMS

* Videofunktion - inspelning (varför annars ha youtube när du inte har full använding för det?)

* Full bluetooth - inte bara headset

* Kamera även på framsidan - videotelefoni

* iWorks mobile

* Välja egna ringsignaler - mp3 eller annat format

* Välja egen smssignal

* Copy and paste

* Kunna köra presentationer från telefon till projektor för visning

* Filhaterare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saknar inget.

 

Jag saknar fler som är som dig. :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shuffle finns väl, om man går in i spellistor kan man välja blanda (shuffle). iaf på min 2G

 

Märkligt. Jag har i alla fall inte det på min 3G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt. Jag har i alla fall inte det på min 3G.
går du in under menyn spår så ska de längst upp finnas "blanda".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ser det åt andra hållet istället så att säga.

 

Liten skärm, ett tråkigt gränssnitt, inte touchskärm, inte Iphone OS, den var fulare. Men det va innan jag skaffade Iphone 2G, sen har jag bytt till Iphone 3G. Flickvännen får överta den andra.

 

Okej, nu till allvaret då. Det jag verkligen saknar är baksida i aluminium, mycket hållbarare och snyggare än plasten.

Att kunna köra flera program på samma gång. En filhanterare lite som finder. Blir ganska fullt med program på "springboarden" snabbt, hade varit bra om man kunde lägga dom under ett program som när man klickade på dess ikon skulle man kunna få upp en rullningslist eller kanske coverflow. kanske som appstore. Coverflow på bilder, filer. Inte bara i iPod delen. Kanske ljudinspelning skulle varit med från början med. Lite mer avancerad GPS kunde varit kul med kanske även om det nu kommer längre fram vad som sägs.

 

Fast misstolka mig inte, jag är redan supernöjd med mina 2 iPhone. Skulle inte byta till någon annan tillverkare ens om jag fick betalt för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknar fler som är som dig. :bultandehjarta:

 

Inget illa menat, men det är tur att inte alla är såna, hade alla varit det misstänker jag att Nokia 3210 fortfarande hade varit döcool ;):P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-bluetoothsync

 

-finder/filhanterare

 

-bättre kamera, dvs en som resulterar i mindre brus och skarpare bilder. Hur de löser det tekniskt bryr jag mig inte om.

 

-text edit, med sync, dvs skriv på datorn o för över mm.

 

-fler safari funktioner, tex öppna länk i nytt fönster.

 

-copy paste- som funkar cross application på valfri text varsomhelst precis som på riktig dator. Misstänker att den som kommer, kommer bara begränsad..

 

-möjlighet att kunna spara bilder från nätet till fotoalbum.

 

-möjlighet att kunna radera filer fritt, tex låtar utan att behöva synca. Faller samman med behovet av filhanterare.

 

-i kallendern, på månadsöversikten borde prickarna under datumen vara färgkordinerat enligt ens kalendrar, tex jobb, privat osv, så man slipper gå in på varje dag för o kolla.

 

- snabbknapp på skrivbordet till de man ringer oftast. varför ska man behöva gå in i favoriter med flera knapptryck, det är knappt man tjänar på det. Ikonen kan vara kontaktens bild. I installer fanns "springdial" med denna funktionen. det var guld!

 

-skrivbordsbakgrund! Pinsam avsaknad, just för att det av användare tas för självklart och säkert kan fixas på en eftermiddag av folket på apple.

 

-ta bild med kameran genom o trycka varsomhelst på bilden- inte på en löjligt liten knapp som nu. Blir oftare suddigt av den anledningen.

 

-knapparna å,ä,ö på tangentbordet- är otillfreds med rättstavningen ganska ofta.

 

-möjlighet till att skicka över o ta emot kontaktinfo som tex telefon nr från andra mobiler över bluetooth.

 

-o sist men inte minst. MMS. För även om jag bara skickat ett om året, så är det störigt att det inte finns just den ena gången, för då är det nog någonting viktigt/riktigt roligt jag vill dela med mig av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-möjlighet att kunna spara bilder från nätet till fotoalbum.

 

Denna funktion finns redan, håll bara fingret på bilden och efter ca ´2 sekunder kommer det fram en dialogruta som frågar om du vill spara bilden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...