Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Radera enstaka SMS


kimrin

Rekommendera Poster

Håller med andra inlägg att det är rätt käss att man inte kan skicka vidare sms.

Det ÄR verkligen basic.

För att inte tala om att man inte kan copy/paste:a texten och klistra in i ett nytt sms.

 

Men men... kan man radera ett sms i en konversation utan att hela konversationen försvinner?

jag vill ha kvar en del, men inte de meningslösa, är ni med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med andra inlägg att det är rätt käss att man inte kan skicka vidare sms.

Det ÄR verkligen basic.

För att inte tala om att man inte kan copy/paste:a texten och klistra in i ett nytt sms.

 

Men men... kan man radera ett sms i en konversation utan att hela konversationen försvinner?

jag vill ha kvar en del, men inte de meningslösa, är ni med?

 

Nej. Det går inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan?

Hur tänkte dom då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan?

Hur tänkte dom då?

 

De tänkte att eftersom det finns så mycket utrymme på telefonen så finns det ingen anledning att ta bort några SMS överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan?

Hur tänkte dom då?

 

Inte alls.. eller på sedvanligt USA-vis där allt antingen är NASA eller helt off/out of date. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om det, hur mycket sms-plats finns det? Slipper man de värdelösa sms-begränsningarna som "andra" telefoner har trots att de har 128 mb minne och liknande? För det finns inget jobbigare än att hålla på och spara över sms och annat varje gång det blir fullt. :)

 

Ännu en fråga faktiskt (självklart helt utanför det ämne tråden egentligen handlar om), jag såg precis att sms:en verkar försvinna varje gång man återställer telefonen. Finns det något sätt att säkerhetskopiera dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De tänkte att eftersom det finns så mycket utrymme på telefonen så finns det ingen anledning att ta bort några SMS överhuvudtaget.

Men de kanske borde ha tänkt på att det finns en massa sms som man kanske inte vill ha kvar av olika skäl.

skickar man ett par tusen sms i månaden som ajg vill man inte ha kvar alla om man ska kunna hitta vad man letar efter.

 

På tal om det, hur mycket sms-plats finns det? Slipper man de värdelösa sms-begränsningarna som "andra" telefoner har trots att de har 128 mb minne och liknande? För det finns inget jobbigare än att hålla på och spara över sms och annat varje gång det blir fullt. :)

Det tar jag för givet att det är: ett mer eller mindre obegränsat minne.

men jag vet inte.

 

Ännu en fråga faktiskt (självklart helt utanför det ämne tråden egentligen handlar om), jag såg precis att sms:en verkar försvinna varje gång man återställer telefonen. Finns det något sätt att säkerhetskopiera dessa?

Nu kommer det intressanta.

min gamla telefon, en Treo 650 (som fortfarande har massvis med fördelar jämfört med iPhonen!) backade inte upp sms.

Men jag köpte ett jävligt bra program av en grymt skön kille som utveckat det själv och sålde det prisvärt.

Han var hur trevlig som helst och - det här var för någa år sedan och jag var nog en av hans tidigare kunder - tog gärna emot idéer om hur han kunde förbättra sitt program.

Det var ett av de bästa programköp jag gjort.

And the good news is: han har en iPhone nu och jobbar på att fixa det till mac:

Alla som vill ha sina sms-konversationer på sin dator bör kolla in den här länken:

PhoneJournal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sms-konversation kan man radera genom att dra fingret åt vänster....då kommer en radera-knapp fram.

 

Sry såg inte att det var enstaka meddelande....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...