Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Så blir iphoneägare av med sitt abb. hos telia


the_fine

Recommended Posts

Men man måste väl fotfarande lämna tillbaka telefonen? Alltså är det inte bara abonnemanget man blir av med?

Link to comment
Share on other sites

Givetvis, det är ju telefonen man reklamerar, och abonnemanget räknas som en del av telefonen i artikeln.

Link to comment
Share on other sites

Givetvis, det är ju telefonen man reklamerar, och abonnemanget räknas som en del av telefonen i artikeln.
Så sa de inte på telia buitiken i Norrköping
Link to comment
Share on other sites

Jag kanske missuppfattar, men det verkar ju sjukt ologiskt att reklamera abonnemanget för att telefonen inte uppfyller kraven. Ta du ditt simkort och stoppa i en annan 3G-lur så ska du se att det är telefonen som strular och inte abonnemanget. Således borde du ju inte kunna reklmaera abonneamanget och samtidigt behålla telefonen, när abonnemanget är felfritt till skillnad från din iPhone.

Link to comment
Share on other sites

Jag kanske missuppfattar, men det verkar ju sjukt ologiskt att reklamera abonnemanget för att telefonen inte uppfyller kraven. Ta du ditt simkort och stoppa i en annan 3G-lur så ska du se att det är telefonen som strular och inte abonnemanget. Således borde du ju inte kunna reklmaera abonneamanget och samtidigt behålla telefonen, när abonnemanget är felfritt till skillnad från din iPhone.
jag vet det är inte logiskt. Men det var vad de sa.

 

Jag är med övertygad om att det är hårdvara så är usel. Vilket inte Telia kan rå för.

Link to comment
Share on other sites

Det behöver dock inte vara Telias "fel" för att de måste ta tillbaka produkten, det räcker med att de säljer produkten för att kunden skall kunna åberopa konsumentköplagen. Sedan är det Telias problem att reklamera produkten till sin leverantör.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...