Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mina installerade Apps har slutat att fungera efter uppdatering


IamI

Rekommendera Poster

Efter senaste uppdateringen av min iPhone 3G funkar varken TV.nu, Shazam m fl.

När jag försöker dra igång dem så kommer de först upp men sedan återgår det bara till "skrivbordet" utan något meddelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Golfareninsweden

Samma för mig.

 

Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort och synkronisera igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min apps fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade också problem först. Provade att ta bort hitta.se och ytterligare ett program. När jag la till dem igen så fungerade allt fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma för mig, fick ta bort och installera igen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johanjonsson

det konstiga var att man behövde inte ta bort alla program, utan jag installerade om ngt och sen funkade alla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också märkt detta, när jag ansluter min till iTunes och typ fyller på med nya låtar och podcasts. När jag nu dagen efter ska kolla dagens tv för kvällen så funkar inte det, eller några andra program!?

 

Varför blir det så här? Nu har jag installerat om allt igen.

Något fel på min dator, iTunes eller iPhone?

 

HELP :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har mina apps (som jag laddat ner) slutat fungera igen... Efter uppdateringen fungerade de inte. Jag tog då bort ett par stycken och installerade om vilket gjorde att alla fungerade igen. Men nu är det samma problem igen. Någon som vet vad det kan bero på??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det samma hände mig! Fastän jag inte uppdaterat! :) Samtidigt som jag blev sur över att dom stängde sig själva dog telefonen av strömbrist! Ladda en stund och starta upp, och vipps så funka alla apps igen! :)

 

 

MAGIC!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag blir så trött. Andra gången detta med att programen slutar fungera händer. Första gången var efter att jag uppdaterat mjukvaran. Då tog jag bort ALLA program och la dit dem igen. Men nu har jag precis synkat iphonen och nu funkar inga program igen grrrr

 

Jag vill inte ta bort ALLA igen och lägga till dem, så vad ska jag göra?

Verkligen ett irriterande problem detta,

 

Tacksam för svar!

 

/Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr samma problem, har provat att installera samt avinstallerat, men efter någon dag går programmen inte att starta. Riktigt irriterande. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också haft strul ett par gånger nu, men för mig har det räckt att ominstallera ett program för att alla andra skulle komma igång igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag tror att det är just denna bug som apple ska fixa i september, själv har jag fått samma bekymmer, alla tredjepartsprogram lägger av efter ett par sekunder......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhum? Har ni provat att starta om telefonen?

jag har ett program (Critter crunch) som beter sig som ni beskriver, men det vill ha en nystartad telefon för att fungera. Annars stänger det av sig efter ca 3 s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast fungerar programmen bättre om man gör en omstart efter installation. Men som sagt ska det komma fler buggfixar iom 2.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ett mycket stort och allvarligt problem med iPhone, kanske det allra värsta just nu. Det finns en tråd på Apples eget diskussionsforum med 20000+ inlägg om detta! Folk är på väg att kasta ut sina iphones genom fönstret, efter otaliga omstarter och omladdningar, eftersom restore inte heller funkar som det ska.

 

Det hela verkar beror på ett problem med DRM (digital rights management) för applikationerna. Ibland löser sig problemet genom att avauktorisera och åter auktorisera iphonen till itunes, ibland räcker det med att ladda och installera ner ytterligare ett program. Ibland hjälper det att återställa inställningarna via inställningar. Då finns applikationer och data kvar, men däremot inte t.ex. WEP-nycklar och mail-lösenord, och ikonerna flyttas tillbaka till ursprungsplatsen. Men ibland måste man börja om helt och hållet från början! Jag har gjort det två gånger, och är nu otroligt försiktig med att ansluta mig till itunes och installera nya program, tills det kommit en uppdatering som löser detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att nedgradera till iTunes 7.7. Det lär hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...