Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Utbyte av batteri


senelix

Rekommendera Poster

Apple skulle ju byta ut en del batterier till de tidiga MacBook Pro. Jag anmälde mitt batteri till Apple och jag fick besked att jag skulle få ett nytt. Detta var i april. Någon som vet något?

 

MVH Senelix

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Lånar tråden lite. Var får man reda på vilka batterier som ska bytas ut?

Har en MB Pro första generationen (tror jag) där batteriet är jättedåligt. Köpte den begagnad och då var batteriet på 80%. Jag har haft den sen nån gång i våras och nu är batteriet på 41% och blir bara sämre för varje laddning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Denna kan det vara. I samband med batteriuppdatering 1.2 (mjukvara) sa de att om det inte hjälpte att uppgradera, får du ett nytt batteri även om garantin är slut.

 

Det gäller Macbook och Macbook Pro mellan februari 2006 och april 2007.

 

http://www.apple.com/support/macbook_macbo.../batteryupdate/

 

 

Eller på svenska om man vill.

http://www.apple.com/se/support/macbook_ma.../batteryupdate/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man tackar för det snabba svaret.

Jag snackar med supporten nu och det gick bra med ett utbyte. Skulle skickas med UPS så man får hoppas det kommer snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna kan det vara. I samband med batteriuppdatering 1.2 (mjukvara) sa de att om det inte hjälpte att uppgradera, får du ett nytt batteri även om garantin är slut.

 

Det gäller Macbook och Macbook Pro mellan februari 2006 och april 2007.

 

http://www.apple.com/support/macbook_macbo.../batteryupdate/

Eller på svenska om man vill.

http://www.apple.com/se/support/macbook_ma.../batteryupdate/

 

Vilket är riktigt svidande för jag har EXAKT samma problem, men min MBP är den Santa Rosa-modell som släpptes i juni 2007. Apple ville inte gå med på att ge mig ett nytt batteri nu i augusti (alltså överstigit den normala garantin med 2 månader).

 

38 laddningscykler och dött batteri, not ok. Blev till att köpa nytt batteri. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu har det löst sig!

Men frågan är om apple support vet vad de sysslar med.

 

25-Apr-2008 Mail från Apple

Kära Apple-kund

 

Tack för din beställning av ett ersättande batteri. Din begäran

behandlas just nu.

 

Det kommer att ta ungefär 3 till 5 arbetsdagar innan du får ditt

ersättande batteri. Var god observera att försändelsens tid kan variera

pga. av tillgänglighet.

 

Vi uppskattar ditt samarbete gällande detta ersättningsprogram.

 

Apple

 

Blåögd som man är ibland trodde jag att det tog en så lång tid pga. att det var som många batterier som skulle bytas ut.

 

13-Aug-2008 Samtal 1

Ringde in och de kunde inte ens spåra batteriutbytet. Efter att blivit skickad till olika personer i en halvtimme skulle det ha löst sig. Jag skulle få ett nytt batteri, apple skulle reservera ca 900 kr på mitt konto till dess att jag skickat tillbaka det gamla.

 

25-Aug-2008 Samtal 2

Nu är jag fundersam, reservationen på mitt konto hade av någon anledning släppts och enligt reparations status skulle apple ha mitt gamla batteri den 26:e om jag skulle slippa straffavgiften. Problemet är bara att jag fortfarande inte fått mitt nya batteri. Jag ringer till apple och de säger att paketet aldrig är skickat. Killen jag snackade med skulle fixa allt. Jag skulle få mitt batteri och jag behövde inte bry mig om att skicka tillbaka det gamla (vad jag nu ska med det till, det tar ju inte laddning) samt att de inte skulle reservera några pengar på mitt konto.

 

29-Aug-2008 Leverans

Mitt nya batteri dyker upp i min brevlåda. Lycklig kan jag använda min MacBook Pro utan strömsladd igen.

 

4-Sep-2008 Apple debiterar mig

Upptäcker att mitt disponibla belopp på mitt konto är mycket lägre en vad det skulle vara. Efter en kontroll med min bank får jag reda på att det är en datorbutik i Storbritannien som har reserverat beloppet. Jag förstår nu att apple har klantat sig igen.

 

4-Sep-2008 Samtal 3

Ringer upp igen. Efter en massa förklarande hit och dit igen blir jag kopplad till kundservice. Får förklara igen och tjejen jag pratade med lovade att ringa upp mig samma eftermiddag eller förmiddagen dagen efter för hon skulle reda ut det här ordentligt.

 

5-Sep-2008 Samtal 4

Det är eftermiddag och hon har inte ringt, så jag ringer upp igen. Däremot får jag reda på att de ska skicka tillbaka mina pengar men det kan ta upp till 14 dagar innan jag får dem.

 

8-Sep-2008 Samtal 5

Nu ringer hon faktiskt upp mig, men inte ett ord om varför hon inte ringde när hon hade lovat mig. Däremot ser hon att jag skulle ha ringt tidigare samma dag? (vilket jag inte hade gjort men det var säkert samtalet den 5:e) Men hon berättar samma sak som det jag fick reda på den 5:e och ber lite kort om ursäkt för den här röran.

 

12-Sep-2008 Apple krediterar mig

Som tur var tog det inte 14 dagar innan jag fick tillbaka mina pengar. Borde kanske byta visakort för att vara på den säkra sidan nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...