Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Remote


ilj

Rekommendera Poster

Symbolen för Remote dyker upp i iTunes, jag skriver in siffrorna. Det kommer upp att jag nu kan styra iTunes. Men, nix. Iphone hittar inte mitt musik bibliotek. Som jag har fattat det letar iPhone på datorns namn medan min hemmamapp har ett annat namn.

 

Kan jag ändra hemmamappens namn och i så fall hur? Eller tvärt om kan jag ändra datorns namn osv?

 

Eller är jag helt ute och reser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade det problemet och det var brandväggen i datorn som inte släppte igenom iTunes. Ställde in brandväggen och då fungerade Remote.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Musikbiblioteket läggs ju per default alltid under en användare, så jag antar att Remote "letar" där. För mig funkar det (Touch) och jag har samma setup med användarnamn och datornamn.

 

Däremot så är inte räckvidden så värst lysande, och då får man till svar att den inte kunde hitta biblioteket.

 

Byta namn på hemmamappen ska man inte utan vidare ge sig på, kan ställa till med möcke problem, även om det rapporterats om att det ska funka bättre i Leopard. Men man kan alltid skapa ett nytt konto, föra över allt och sedan radera det gamla kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...