Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips! Nuevasync


slowmove

Rekommendera Poster

Tänkte bara tipsa om en tjänst som heter nuevasync.com som via push kan synca din google calendar med iphonens kalender over the air. Detta minskade mitt behov av mobileme och synkning med datorn ganska rejält då kalendern är det jag främst vill ha uppdaterat på all punkter.

 

Följ instruktionerna noga och lägg märke till att tjänsten enbart är beta i nuläget men fungerar felfritt för mig !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen annan som testat?

någon som vet liknande tjänster, förutom mobileme

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå. Jag kör Linux på datorn (använder fruns Windows-maskin för iTunes bara) och kör då Evolution för mail, kontakter, kalender och notes.

 

Synkar upp kontakter, kalender och notes på ScheduleWorld med hjälp av SyncEvolution. Kör sedan Funambols iPhone-klient för att synka kontakterna till iPhonen (den har inte support för kalender ännu). ScheduleWorld synkar kalendern med Google Calendar som sedan synkas till min iPhone med NuevaSync. *pust*

 

Om man nu kunde synka över sina notes också så hade det varit bra.

 

/Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah härligt, med nuevasync kan man ju faktiskt köra push-syncning även med kontakter och mail, då från google dessa också, men mailen kör jag imap och kontakterna ändrar jag inte så ofta på datorn, ändrar de bara på telefonen liksom så får de synkas till datorn de få gånger jag gör den synken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ErnestoGuevara
Tänkte bara tipsa om en tjänst som heter nuevasync.com som via push kan synca din google calendar med iphonens kalender over the air. Detta minskade mitt behov av mobileme och synkning med datorn ganska rejält då kalendern är det jag främst vill ha uppdaterat på all punkter.

 

Följ instruktionerna noga och lägg märke till att tjänsten enbart är beta i nuläget men fungerar felfritt för mig !

 

 

Toppen "slowmove" precis vad jag eftersökt, var kan jag finna detta program ? :yeahbaby:

 

Vet du föresten om om det finns något piratprogram som gör att jag kan använda min

Iphone3G fullt ut som mobilt modem över Bluetooth med full 3G hastighet i både upp-

och nerlänk ? -Hört om två sådana program till försäljning men verkar enligt ryktet som

dom snabbt ska ha plockats bort. :ThumbsUp:

 

Tack för tipset

Che

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nuevasync.com Det är inte ett program utan du registrerar dig där, lägger in din gmail och sedan sätts det upp en exchange server som du lägger in som account i iphonen. Man får bra instruktioner när man registrerat sig. Jag var ganska orolig innan men instruktionerna var väldigt lätta !

 

läs noga igenom också att kalendrar och dylikt på iphonen raderas i ett första steg så se till att du har det uppbackat på datorn.

 

I dagsläget finns det ett sätt att använda den som modem som kräver att du jailbreakar iphonen.

http://www.intomobile.com/2008/07/22/tethe...less-modem.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ErnestoGuevara
nuevasync.com Det är inte ett program utan du registrerar dig där, lägger in din gmail och sedan sätts det upp en exchange server som du lägger in som account i iphonen. Man får bra instruktioner när man registrerat sig. Jag var ganska orolig innan men instruktionerna var väldigt lätta !

 

läs noga igenom också att kalendrar och dylikt på iphonen raderas i ett första steg så se till att du har det uppbackat på datorn.

 

I dagsläget finns det ett sätt att använda den som modem som kräver att du jailbreakar iphonen.

http://www.intomobile.com/2008/07/22/tethe...less-modem.html

 

 

OK, Du får ursäkta mig men jag är faktiskt inte så där jätteduktig på att med Exchange servers och

sånt, maximalt klarar jag av att sätta upp ett WLAN, men det tog tid, skall i allafall pröva enligt ditt

tips.

 

Tror Du att det kommer att komma något sådant "modem" program som fungerar utan att man jailbreakar

telefonen, är ej så bråttom då jag Har ett ICON Globesurger med diversitet och både HSDPA och HSUPA

stöd. Men varför ha en extra burk som bara drae ur mitt Mac Book Air batteri fortare.

 

MVH

Che

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner samma angående att jag har modem hos TRE, onödig kostnad.

Fanns ju som du sa ett app uppe i appstore som togs ner p.g.a. AT&T inte tillät detta i USA. Det är dock bara sagt att den inte kommer upp igen i USA, kan mycket väl bli tillgänglig i europeiska appstore framöver. Antar att de utreder lite kring i vilka länder de får sälja det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...