Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har ni fått första fakturan?


paetrick

Rekommendera Poster

Jag blev fakturerad för telia homerun i utlandet fast jag inte varit utomlands :(

 

hold the phone!?

 

menar du att trots att Homerun Ingår, så fakturerar de om man använder det på t.ex. flygplatser runtom i norden som faktiskt har Telia Homerun-nätverk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hold the phone!?

 

menar du att trots att Homerun Ingår, så fakturerar de om man använder det på t.ex. flygplatser runtom i norden som faktiskt har Telia Homerun-nätverk?

 

Ingen aning, har inte ens varit i närheten av en flygplats sen jag fått iphonen. Telia hade ingen förklaring till hur det kunde bli så heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men sjukt att man ska behöva ringa till telia för att få månadsfaktura !

 

Ja, det är lite märkligt, eftersom månadsfaktura är default. Det kan dock vara så att du har månadsfaktura, men att du har "hamnat lite konstigt till" i faktureringen, eftersom abonnemanget tecknades mitt i en faktureringsperiod. Isåfall löser det sig automatiskt till nästa räkning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

halebop drog sina 49:- för senaste månaden fast jag bara ringt / surfat för 42:- :rockapa:

 

Kan det vara för att de har 49:- minimidebitering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag (jobbet) fick en mobilteleräkning från Telia idag. På den var en massa datatrafikavgifter trots att jag beställde "fri datatrafik" i samband med köpet av iPhone.

 

När jag ringde deras kundtjänst var hon först mycket skeptisk till att det kunde vara något fel hos dem men efter att ha tittat på specifikationen på datatrafik utbristen hon. "men såhär skall det ju inte vara". Så hon drog av 458:- och skickar en ny faktura.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har månadsfaktura.. Jag har inget minne av att jag beställt det. Men jag har å andra sidan haft mitt abonnemang hos Telia sen -95. Men jag blev lite paff över att jag komupp i 780 spänn på en månad. Men det visade sig att det fanns ganska många tjänster inbakat - hade ringt nummerupplysning utland, köpt en massa tågbiljetter a' 60 kr. Men vad jag noterade var ju att jag skickat en väldig massa sms sen jag köpte iPhonen. Man skriver ju mycket längre sms nu. Ni som har ett i-abonnemang, ingår alla typer av sms, även till utlandet? För de kostar mer än mina standard sms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man skriver sjukt många sms när man har chatt-vy :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mina snåla kompisar smsar inte så mycket till mig nu när jag använder telia medan de har comviq! fan haha

 

 

edit: måste fixa e-faktura nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min räkning stämde kanon som ajg fick för ett tag sen. Den var för 2 månader och var på 622 kr.

 

Det var också för perioden 080718 - 080930 ^^

 

 

Jag har ju Max 25 så för mig är det lugna buggar ^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min stämde kanon utöver en dags datatrafik för 69 kronor som verkar vara innan fast pris kickade in.

 

Samma sak för mig, Telia skulle dra av summan vid nästa faktura.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag har iMini, bara iMini... Ringde från December 2008 (runt 28:e) och skickade Sms, surfade och såg fakturan som jag väntar... På 1450 spänn! Har mailat Telia och frågat, men Vaddå!!!!

 

Min gick på 1800kr iMini + Data fastptis
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iMini, bara iMini... Ringde från December 2008 (runt 28:e) och skickade Sms, surfade och såg fakturan som jag väntar... På 1450 spänn! Har mailat Telia och frågat, men Vaddå!!!!

 

hur mycket sms'a, ringde och surfade du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iMini, bara iMini... Ringde från December 2008 (runt 28:e) och skickade Sms, surfade och såg fakturan som jag väntar... På 1450 spänn! Har mailat Telia och frågat, men Vaddå!!!!

 

Första fakturan blir hög eftersom de både fakturerar bakåt och framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...