Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har ni fått första fakturan?


paetrick

Rekommendera Poster

Fler som fått första fakturan? ojojoj vad fel min är :S, har mobil 99:- + fastpris 199:-, hade ringt över 99:- med 40 kr= ca 340:- totalt

 

Men fakturan ligger på 797:- och man förstår knappt något av den :), fler som har fått första fakturan och kliar sig i huvudet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är rädd för att de inte ska ha aktiverat fri surf, undra om man kanske borde ringa och kolla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fler som fått första fakturan? ojojoj vad fel min är :S, har mobil 99:- + fastpris 199:-, hade ringt över 99:- med 40 kr= ca 340:- totalt

 

Men fakturan ligger på 797:- och man förstår knappt något av den :) , fler som har fått första fakturan och kliar sig i huvudet?

 

My bad, man betalar tydligen de fasta avgifterna innan månaden och första fakturan är alltid "kvartalsfaktura", dvs jag har betalat för 2½ månad, 15juli -> 1.a aug, aug-sept , sept- 1.a oktober.

 

Min fast datapris låg på 500 = 200 x 2 (aug + sept) +halva juli som varit. Så det stämmer ju :) men visste inte att det var såhär:S, tydligen blir fakturan månadsvis efter sept. (fast du betalar fortfarande fasta avgifter innan månaden och trafikkostnader efter)...

 

Dvs, med denna faktura betalar man fr om nu och det som varit till hela sept ut.

 

Lite udda system jämfört mot tele2 men jaja, det funkar väl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis :D Jag fick en lätt chock med först när jag såg räkningen! Men sen såg jag att man betalar kvartalsvis ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj jobbigt med min månadskostnad på 798 kronor, blir ju endel om man ska betala för ett kvartal då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarade innan jag läste, ajabaja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag undrar hur man kan avsluta data fastpris när man vill?

för det ingår inte i abonnemang

t.ex. om jag e utomlands i en månad då slipper jag använda och betala det.. men hur gör man? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är rädd för att de inte ska ha aktiverat fri surf, undra om man kanske borde ringa och kolla

jag funderade också på det, och dessutom fick jag ett sms av telia samma dag som jag köpte telefonen att gratis sms börjar gälla först dagen efter. Men jag har svårt att tro att de kan kräva att man ska betala extra för något som inte hunnit aktiveras. Om du kollar på avtalet du fick en kopia på finns det bara ett enda datum på pappret, och det är den dagen du skrev under. Så det finns inga klausuler som säger att dina tjänster inte är kompletta redan vid tecknandet :)

 

Kan passa på att avråda folk från autogiro, då det tydligen är faktureringsavgift på det också. Så kör e-faktura!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Telias hemsida står det att du kan säga upp fastpris när du vill med omedelbar verkan. Du betalar bara för de dagar du har fastpris. :laserbok:

 

Många av applikationerna i Iphone drar massa datatrafik. Det kan bli sjukt dyrt utan fastpris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telenor kör också med med kvartalsdebitering i förskott av de fasta avgifterna (eller minimidebiteringsbelopp för den som vill kalla det så). Är ett j*vla sätt egentligen att sitta och tjäna ränta på "våra" pengar innan vi har förbrukat tjänsten. Det blir ju ganska stora belopp i och med att det gäller alla deras abonnemang, iaf på privatsidan. Skulle bli förvånad om man gjorde så mot företag, för de kan jag inte föreställa mig att de skulle gå med på. Isf hade det blivit bra mkt rabalder om detta sätt att fakturera.

 

 

Tilägg: hur kan man debitera för autogiro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gick på 1800kr iMini + Data fastptis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att fixa E-faktura så slipper ni Telias fakturaavgift på 19kr/mån :kaffe:

 

Det råkar inte vara så att du skulle kunna förklara hur man gör för att ställa in e-faktura?

Jag antog att det enkelt skulle gå att fixa på mina sidor på telia.se...och går jag in på fakturor-ändra betalningssätt står det "beställ telia efaktura" och så år det en pil bredvid. Men jag kan varken klicka på texten eller på pilen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det råkar inte vara så att du skulle kunna förklara hur man gör för att ställa in e-faktura?

Jag antog att det enkelt skulle gå att fixa på mina sidor på telia.se...och går jag in på fakturor-ändra betalningssätt står det "beställ telia efaktura" och så år det en pil bredvid. Men jag kan varken klicka på texten eller på pilen!

det går att komma åt den sidan du söker på ett annat sätt. Men det står i stort sett bara att du ska logga in på din bank och göra det manuellt därifrån. det finns 3 olika plusgiron som telia använder, men du ska självklart ta Mobil och inte teliasonera finans eller telefon/bredband.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang Topic.

 

Så fick jag min faktura, men den var fel. Skulle ha Telia till vänner 69 kr mån utan fast pris data. Men fick med fast pris data.

 

Fick på 796 kr (3mån). Rätta ska vara 199 kr (3mån)

 

Ringde och fick fakturan ändrad.

 

 

Fast jag sa i butiken att jag ville ha utan fast pris data.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gick på 1800kr iMini + Data fastptis

 

Jag är bara lite nyfiken, helt allvarligt och inte ironiskt på något vis, hur tänkte du när du valde iMini + data fastpris? Hade det inte varit mer ekonomiskt med typ mobil 99 + fastpris? Jag menar 100 minuter och 100 SMS kostar ca 140 kr med telia (plus startavgift iofs) så då borde ju summan blivit lite lägre, 140 + 199 = 339 kr/mån mot typ 500 som du har valt, eller var det några andra faktorer du vägde in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Nu har jag fått min första fakutra och den låg på 760kr har jag för mig men som ni säger så betalar man varje kvartal, fast hur blir det nu med minuterna eftersom man ska använda 99kr(som jag har nu) varje månad. Om jag då använder hela 99kr efter en månad, dyker det upp då 99kr igen?

Förklara gärna, tacksam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min första nu på drygt 1800 vilket tycks stämma (har fastpris 599kr + fast data 199kr)...räkningen gäller för t.o.m. september

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör av er till Telias kundtjänst så får ni månadsfaktura istället i fortsättningen.

 

Ang. autogiro så debiteras fakturaavgift eftersom det går ut en papperskopia av räkningen ändå. Lägg autogiro + e-faktura så slipper ni se alltihopa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men sjukt att man ska behöva ringa till telia för att få månadsfaktura !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min stämde kanon utöver en dags datatrafik för 69 kronor som verkar vara innan fast pris kickade in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är bara lite nyfiken, helt allvarligt och inte ironiskt på något vis, hur tänkte du när du valde iMini + data fastpris? Hade det inte varit mer ekonomiskt med typ mobil 99 + fastpris? Jag menar 100 minuter och 100 SMS kostar ca 140 kr med telia (plus startavgift iofs) så då borde ju summan blivit lite lägre, 140 + 199 = 339 kr/mån mot typ 500 som du har valt, eller var det några andra faktorer du vägde in?

 

Funderade på samma sak. När jag beställde via webben så beställde jag iMini men ångrade mig ganska fort (innan telefonen levererats). Ringde kundtjänst för att byta men icke, då skulle beställningen annuleras och jag skulle få göra om den och hamna sist i kön.

 

Snacka om att jag var förbannad, inte kunna byta abonnemang innan det ens blivit aktiverat.

Efter 11 samtal till kundtjänst så lyckades jag i alla fall ändra till Mobil 99 + Fastpris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min aftonbön ingår varje dag en önskan om att Televerket "glömt" mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men sjukt att man ska behöva ringa till telia för att få månadsfaktura !

 

 

Abonnemangsperiod 1-30 sep, Trafikperiod 15 jul - 6 aug = 2320:- Tjohej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

halebop drog sina 49:- för senaste månaden fast jag bara ringt / surfat för 42:- :rockapa:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...