Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kopiera kontakter! Sonyericsson-> iphone


Mazone

Rekommendera Poster

Ja jag vill ju ha med mig mina kontakter.. Kan ju skicka dom via blåtand, men detta kommer ta 7svåra år!

 

Någon som har ett enklare sätt?

 

föresten! vart aktiverar jag blåtand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du kan inte skicka dem med blåtand. Synka dem till din dator med SE's mjukvara och sen synka tillbaka dem med itunes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg in alla kontakterna i Adressboken. Då syncas det med både iPhone, iPod, MobileMe och Mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låna grannens PC, det är snabbt gjort. Dock så orkade jag inte böka, så jag matade in alla för hand igen, tog några timmar men ett bra sätt att lära sig tangentbordet på. : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låna grannens PC, det är snabbt gjort. Dock så orkade jag inte böka, så jag matade in alla för hand igen, tog några timmar men ett bra sätt att lära sig tangentbordet på. : )

tänkte exakt samma sak!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i början är det ju bara kul att skriva på tangentbordet. För alla som gör det första gången är det en upplevelse :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fick i alla fall över alla mina kontakter en gång i tiden från min W810i till macen... Kommer dock inte ihåg om jag syncade eller om jag exporterade hela gruppen och skickade med blåtand till macen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite förmånga kontakter för att det ska vara skoj! :P

 

Nu är dom över på en PC iaf, suck. Någon som är snabb med en toturial hur man får in dom i itunes och över till iphone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bocka i rutan: "Synkronisera kontakter med Adressboken" i iTunes.

Sedan är det bara att synkronisera iPhonen !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang skicka kontakter, så skickade jag alla mina från min SE P1. Det fanns ett alternativ "skicka kontakter" och "skicka som"

och då valde man bluetooth. Samma var det när jag hade en SE walkman w800.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok! haha. Om det vore så enkelt!

 

Jag sitter på Mac! Där jag har min iphone "sync"

 

Mina kontakter finns på en PC in syncade med Pcsuite.

 

Här tar det stop för mig.

Itunes är installerat och uppdaterat på PCn

 

Nästa steg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang skicka kontakter, så skickade jag alla mina från min SE P1. Det fanns ett alternativ "skicka kontakter" och "skicka som"

och då valde man bluetooth. Samma var det när jag hade en SE walkman w800.

 

Precis, behöver alltså inte skicka en och en... kanske inte var tydlig nog i mitt tidigare inlägg.

 

jag fick i alla fall över alla mina kontakter en gång i tiden från min W810i till macen... Kommer dock inte ihåg om jag syncade eller om jag exporterade hela gruppen och skickade med blåtand till macen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så kopierar du över alla kontakter ifrån telefonen till sim-kortet. Därefter flyttar du sim-kortet till Iphone och kopierar över kontakterna. Det går om går in på "inställningar-> E-post, konktaker -> "Importera SIM-kontakter". Så gjorde jag och det fungerar utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kopiera med hjälp av simkort XD;) det går ju bara importera kontaker på iphone... genom sim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok! haha. Om det vore så enkelt!

 

Jag sitter på Mac! Där jag har min iphone "sync"

 

Mina kontakter finns på en PC in syncade med Pcsuite.

 

Här tar det stop för mig.

Itunes är installerat och uppdaterat på PCn

 

Nästa steg?

 

Hej Mazone,

jag gjorde så här (PC:n via Parallels):

Nokias PCSuite kan exportera kontakterna till Outlook (men då måste man ha det på sin pc)

Outlook kan synkas med iTunes, och - bing! - sedan var hela katalogen på plats i min iPhone

Inte precis lätt som en plätt, men det gick iallafall. Att ta det via SIM-kortet gick inte för mig,

eftersom jag hade fler är maximala 250 kontakter och då förloras f.ö. telefonetiketterna "hem" "mobil" etc.

Men via Outlook gick det...

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så laddar du ner den här iSync pluggen, syncar din K850i med Macen via Blåtand eller motsvarande, pluggar in iPhone, och PANG, så funkar det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...