Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ordna spellistor i iTunes


landini

Rekommendera Poster

Har nyligen köpt en MacBook och har nu lagt in en massa musik från min gamla dator. En stor del av musiken är enskilda låtar av många olika artister, alltså inte hela album med en och samma artist. Jag undrar om man på något sätt kan ordna så att när jag t ex öppnar Front Row, så kommer en mapp med namnet "Blandat" upp, istället för en lista på 100 olika artister där varje mapp bara innehåller en låt? Vill hellre ha alla artister som jag bara har en låt av samlade i en egen mapp, så att det första jag ser när jag öppnar Front Row och Artist inte är denna långa lista med massor av artister. Är tacksam om någon kan hjälpa mig med detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vad Front Row är, men trådens titel nämner Itunes: Det du gör i Itunes är att du kallar olika samlingsalbum för inställningen "Samling", då skapar Itunes en Finder-mapp-struktur där filerna ligger i samma album-mapp och inte under enskild artist. Däremot att skapa en Finder-mappstruktur med hjälp av Itunes spellistor går inte.

Det andra du kan gör med Itunes är att du klickar bort inställningen att låta Itunes sortera mapparna och så får du sortera filerna bäst du vill i Finder och sen länka filerna till Itunes genom att dra-o-släppa eller import.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...